Veelgestelde vragen

Hieronder worden een aantal veelgestelde vragen over tafeltennis en onze vereniging beantwoord. Niet alleen nuttige, maar ook leuke informatie!

1. Wat is jullie telefoonnummer?
Het telefoonnummer in de zaal is 071 407 2875

2. Is de zaal elke dag geopend?
Ja, er zijn elke dag activiteiten en trainingen in onze zaal. Natuurlijk zijn we niet de hele dag geopend. Kijk dus in onze kalender of onder 'trainingen' wanneer de standaard speeltijden zijn.

3. Wat bieden jullie voor beginnende spelers?
Elk jaar organiseren wij tweemaal een kennismakingscursus. Er is een aparte cursus voor jeugd en volwassenen. De eerste cursus is in het voorjaar, de tweede in het najaar. Zo kunnen geïnteresseerden op een laagdrempelige manier kennismaken met tafeltennis en met onze vereniging.

batjes4. Ik heb nog een eigen tafeltennisbatje liggen. Kan ik hiermee spelen?
Wij raden iedereen - en vooral beginnende spelers - altijd aan met een "degelijk" tafeltennisbatje te spelen. De vereniging kan je verder adviseren in je keuze voor een batje.

5. Hoeveel leden heeft TTV Rijnsoever?
TTV Rijnsoever heeft ongeveer 200 leden

6. Wanneer is TTV Rijnsoever precies opgericht?
De vereniging is opgericht in 1980. Er is door de tijd gespeeld in verschillende accommodaties verspreid over Valkenburg en Katwijk.

7. Voor welke leeftijd is tafeltennis geschikt?
Ons jongste lid is 7 jaar oud, terwijl ons oudste lid 85 jaar is. Kortom: de sport is geschikt voor alle leeftijden en wij hebben voor elke leeftijdsgroep het juiste aanbod!

8. Is tafeltennnis een dure sport?
Nee, dat is het zeker niet. In vergelijking met andere sporten, zoals voetbal, tennis, hockey of basketbal is tafeltennis zelfs zeer goedkoop. En daarnaast geeft lidmaatschap recht op onbeperkt spelen, het hele jaar door! Kosten voor bijvoorbeeld materiaal (batje, schoenen) zijn ook goed te overzien.

9. Ik wil competitie gaan spelen. Hoe werkt dat?
ScorebordIn overleg met je trainer wordt je vooruitgang en niveau beoordeeld. Competitie wordt gespeeld in teams van minimaal twee of drie spelers. Het leukste is als je tegelijk begint met competitie spelen met mensen van je eigen niveau en leeftijd. Is dit niet mogelijk, dan kijken we altijd of er een bestaand team is waar je bij kunt. Competitie kun je spelen op de donderdagavond of op de vrijdagavond (vanaf 20:00 uur). Jeugdcompetitie is op zaterdag vanaf 11:00 uur.

10. Hoeveel speeltafels heeft TTV Rijnsoever?
Standaard staan elf wedstrijdtafels opgesteld in onze zaal. Deze staan ruim, zodat ze voldoen aan de competitie-eisen. Maar we hebben nog meer tafels. Met toernooien en evenementen kunnen we maximaal 14 tafels plaatsen.

11. Welk niveau speelt het eerste team?
Het eerste seniorenteam van TTV Rijnsoever komt uit in de hoofdklasse West. Hiermee vormen zij het vlaggenschip van de vereniging. Op zaterdagmiddag (14:30 uur) worden de meeste thuiswedstrijden gespeeld.

12. Hebben jullie een eigen bar?
Ja, in onze eigen accommodatie is een gezellige bar aanwezig. Je kunt na de training of wedstrijd dus gezellig een drankje en een hapje blijven doen.