Jeugd

Hallo! Leuk dat je een kijkje komt nemen op de pagina van de jeugdafdeling van TTV Rijnsoever.
We weten natuurlijk niet precies waar je naar op zoek bent, maar we hebben hier onder de belangrijkste informatie m.b.t. jeugd even op een rijtje gezet. Heb je naar aanleiding hiervan nog een vraag? Dan kun je even een mailtje sturen naar werving@ttvrijnsoever.nl.

Kennismakingscursus

Twee keer per jaar organiseren we een kennismakingscursus voor jeugd t/m 12 jaar. Dit is echt bedoeld voor jeugdleden die mogelijk geïnteresseerd zijn in een lidmaatschap bij Rijnsoever, maar toch liever eerst even willen proberen of het echt wat voor hen is. Tijdens deze kennismakingscursus ga je onder begeleiding van enthousiaste, gediplomeerde trainers aan de slag met de basistechnieken en leer je over spelregels die van toepassing zijn in het spel. We adviseren altijd om eerst deel te nemen aan de kennismakingscursus voordat je mee gaat spelen in een reguliere training. Meer informatie over hoe je je hiervoor kunt aanmelden vind je op deze pagina.

Jeugdtrainingen

Op dit moment geven we bijna elke dag (maandag t/m zaterdag) training aan jeugdleden. Trainingsndelingen worden gemaakt op basis van leeftijd, niveau en vooral op basis van trainingsmotivatie. Een training wordt altijd door een of meerdere gediplomeerde trainers begeleid.
Techniekverbetering, spelinzicht en sportiviteit zijn de hoofdthema's binnen de trainingen waarbij we toewerken naar het spelen van competitie wedstrijden en toernooien.

Competitie

Het spelen van competitie vinden wij heel erg belangrijk. Het is goed voor je ontwikkeling, je tafeltennisniveau én het is heel erg gezellig! Jeugdcompetitie wordt bij ons op zaterdagen gespeeld van 11:00 tot ongeveer 14:30 uur. Voorafgaand aan een competitieseizoen houden we altijd een informatieavond zodat iedereen op de hoogte is van alle ins en outs omtrent het spelen van competitie. Natuurlijk hoef je nog niet gelijk competitie te spelen als je dat niet wilt. Je kunt ook eerst een seizoen wat ervaring op doen in de trainingen.

Leuke activiteiten

Vanuit de jeugdcommissie worden verschillende leuke activiteiten voor jeugdleden georganiseerd. Kijk hiervoor even verder onder het kopje 'jeugdactiviteiten'.