Volwassenen

Competitie

Tweemaal per jaar wordt er een regionale competitie afgewerkt. Zowel de najaarscompetitie (september t/m november) als de voorjaarscompetitie (januari t/m april) bestaat uit tien wedstrijden (vijfmaal thuis, vijfmaal uit). Je speelt met je team in een poule van zes teams, waarbij je elke tegenstander dus tweemaal treft. De nummers één van elke poule promoveren. Wedstrijden worden gespeeld in de regio West, dus zijn altijd redelijk in de buurt.

Je kunt spelen in een team van twee (duo-competitie), drie (regulier) of meer (rouleren/met invaller). Het is het leukste als je een team opgeeft met mensen waarmee je vaak traint. Ook wat oudere jeugdspelers mogen meedoen in de competitie voor volwassenen, om alvast ervaring op te doen. Wil je een team opgeven voor de volgende competitieronde? Doe dit dan bij de wedstrijdsecretaris senioren.

Op donderdagavond en vrijdagavond zijn de vaste competitie-avonden. Vanaf de 2e klasse en hoger wordt er in heel Zuid-Holland gespeeld en is het ook mogelijk om op zaterdagmiddag te spelen. Het hoogste Rijnsoever team werkt op zaterdagmiddag haar wedstrijden af in de landelijke competitie. Kom dus ook een keer op zaterdag kijken!

Speel je competitie, dan wordt er - naast het spelen van wedstrijden - ook van je verwacht dat je met je team per toerbeurt zaaldiensten en bardiensten draait. De zaaldienst is verantwoordelijk voor het klaarzetten en opruimen van de zaal (zoals teltafels, stoelen, afzettingen). Heb je bardienst, dan ben je de belangrijkste man/vrouw van de avond!

Toernooien

Houdt de agenda op de website goed in de gaten, want regelmatig worden er leuke interne en externe toernooien voor volwassenen georganiseerd. De belangrijkste is misschien wel de Clubkampioenschappen, maar er zijn er nog veel meer, zoals het Oliebollentoernooi, het Oranjetoernooi, het Rijnsoevertoernooi en de Zuid-Hollandse Kampioenschappen. Toernooien vinden meestal plaats in de periode tussen twee competitieseizoenen.