Recreanten overdag

Maandag - en vrijdagochtend aanvang 10.00 uur en donderdagmiddag aanvang 14.00 uur wordt sinds jaar en dag getafeltennist door een groep van 40 – 50 enthousiaste leden. Onze zaal met standaard 11 TT-tafels en kantine/koffiebar (onder de tribune van vv Katwijk) is goed toegankelijk (brede trap/gangen en lift voor mensen met een beperking).

Informatie: Margreet van Houten mail: margreetvh@live.nl of Huig van Duijenvoorde  mail hduijven@gmail.com.

Beter nog is een keertje langs te komen en u te laten voorlichten. Batjes zijn aanwezig en u kunt gratis zonder verplichting enkele malen meespelen. Sportschoenen (geen buitenschoenen) zijn vanwege risico’s voor en extra slijtage van onze tafeltennisvloer verplicht.

Toelichting

Tafeltennisvereniging Rijnsoever is een breedtesport-vereniging met ± 200 leden. Tafeltennis is een laagdrempelige sport met spelers uit alle leeftijdscategorieën, man/vrouw valide of mindervalide. Daarnaast is tafeltennis een goedkope sport, kent zij geen zomer- of winterstops en wordt zowel overdag als avonds en in het weekend gespeeld. Eenmaal lid kunt u onbeperkt spelen. Voor alle aspirant leden geldt dat u 3 x geheel vrijblijvend en gratis mee kunt spelen..

Tenslotte

Een Channel 4 nieuws item over tafeltennis. Hoe tafeltennis eventueel kan bijdragen aan het voorkomen van de ziekte van Alzheimer. Het spel vraagt hand-oog coördinatie, snel besluiten, en de snelle oogbewegingen voor het spel vereisen van de hersenen veel snelle analyses. Voorspellen waar het balletje zal neerkomen vraagt mentale kracht en constante herberekening.

Tafeltennis verbetert het cognitieve en motorische functioneren - en het is nog leuk ook!

Hier kunnen jullie het fimpje bekijken. Het is in het Engels.