Succes TTV Rijnsoever JeugdRanglijst Tilburg

Afgelopen zondag wist de Jeugd van Rijnsoever succes te boeken op het jeugdranglijst toernooi in Tilburg. Faya Vooijs werd 1e bij de Meisjes onder 17-A en Bjorn de Klerk werd 1e bij de Jongens onder 19-B en haalde daarmee zijn A-licentie.  Lees verder hoe de dag verliep van Bjorn, Faya, Jitte, Jochem en Niels.

Afgelopen zondag is in Tilburg het A/B Jeugdlicentie ranglijst toernooi gespeeld. In dit toernooi werd er geëxperimenteerd met een nieuwe opzet. Waarbij de top 8 van een leeftijdscategorie voor de meisjes in hun huidige klasse en een klasse hoger mochten spelen.

Dit betekende voor Faya Vooijs en Jitte de Klerk dat ze werden ingedeeld in de meisjes onder 17 en onder 19 jaar. Dat zijn dus extra wedstrijden, lekker natuurlijk want je wilt zoveel mogelijk spelen.

Voor de Bjorn de Klerk, Niels de Klerk en Jochem Kralt gold deze opzet niet, zij bleven gewoon in hun eigen klasse, Bjorn en Jochem Jongens onder de 19 en Niels bij de Jongens onder de 23.

De meiden zaten in een poule van 4 in beide klasses en moesten dus 3 wedstrijden per klasse spelen.

Voor Bjorn was er door een afmelding een poule van 5 over en voor Jochem een poule van 6.

Na vroeg uit de veren te zijn gegaan en de reis naar Tilburg achter de rug was kon het toernooi om 9.30 beginnen.

De meiden begonnen met hun poule wedstrijden voor onder de 17. Beide Toppers begonnen goed en wisten allebei als eerste in hun poule te eindigen en door te gaan naar de kwartfinales.

Daarna was het de beurt voor de meiden om de poule wedstrijden voor meisjes onder de 19 af te ronden. Dat was even wennen voor beide het niveau was gelijk hoger en er moest even geschakeld worden. Maar voor beide meiden eindigde dit met het maximale resultaat en werden ook deze 3 poule wedstrijden gewonnen. Door hun eerste plaats in de poules en hun plaatsing in het toernooi kregen beide speelsters een bye in de ronde 16 en gingen Faya en Jitte hierdoor rechtstreeks naar de kwartfinales.

Ook voor de jongens begon de poulefase. Jochem had het duidelijk wat zwaarder in de poule. Hij moest eerst inkomen/wakker worden. Eenmaal weer op stoom speelde Jochem bij vlagen echt briljant en wist hij 2 van de 5 wedstrijden winnend af te sluiten en eindigde hij als 4e in de poule op die dag het maximaal haalbare.

Bjorn begon zijn wedstrijden direct goed en wist als winnaar in zijn poule te eindigen door geen enkele wedstrijd te verliezen.

Bjorn kreeg door zijn eerste plaats in de poule en plaatsing in het toernooi een bye in de kwartfinale en mocht direct door naar de halve finale.

Bij de jongens onder 23 had Niels het enorm naar zijn zin om weer eens tegen “jeugd” te spelen en dat werd gelijk verzilverd door de eerste partij te winnen. Daarna werd het wel weer zwaarder, maar had Niels het naar zijn zin, streed hij elke wedstrijd en kwam hij met een lach weer naar de kant. Uiteindelijk wist Niels 2 van de 6 wedstrijden te winnen.

Voor de meisjes werd een gevolg van het nieuwe systeem duidelijk dat er langer gewacht moest worden eer wedstrijden gespeeld konden worden omdat dezelfde speelster in beide categorieën uitkwam en dat er dan eerst op een andere wedstrijd gewacht moest worden en dan kreeg de winnaar ook nog tijd om even te rusten voor de volgende ronde gespeeld kon worden.

Bij de meiden ging de kwart finale van start. De tegenstanders van Faya en Jitte hadden al een wedstrijd gespeeld in de ronde 16. Faya moest tegen Amy Schoën (Belcrum, Breda) en wist haar partij met 3-0 te winnen. Jitte mocht haar partij spelen tegen Floortje Gerritsen (Trias, Twello) helaas werd die partij verloren met 3-0 en strandde Jitte in de Kwartfinale.

De meiden mochten daarna gelijk door naar de kwartfinales van de meisjes onder 19. Faya mocht aantreden tegen Dido Giesen (TTC, Tegelen) en wist de partij met 3-1 te winnen.

Jitte mocht aantreden tegen Anne-Fleur Hamaeker (Tios’51, Tilburg) helaas werd die partij verloren met 3-1 en strandde Jitte in de Kwartfinale.

De halve finales van het toernooi kwamen er aan en Bjorn en Faya mochten dus aantreden.

Bjorn mocht spelen tegen Jens Slakhorst (Quick’72, Schimmen) en de partij te winnen met 3-0 en ging dus door naar de finale jongens onder 19-B licentie.

Faya mocht in haar halve finale bij de meisjes onder 17 spelen tegen Sophie Bongers (TTV Ede, Ede) en wist deze partij ook te winnen met 3-1, en ging daarmee door naar de Finale meisjes onder 17-A licentie.

Faya moest ook nog aantreden in de halve finale bij de meisjes onder 19 en mocht spelen tegen Xijin Zheng (SKF, Veenendaal). Dit was een goede leerschool voor Faya, immers Xijin speelt Dames Eredivisie. Faya verloor deze wedstrijd met 3-0 en daarmee strandde ze in de halve finale.

Maar er moesten nog 2 Finales voor Rijnsoever gespeeld worden. Bjorn mocht de Finale spelen tegen Vincent van der Velden (Avanti, Zoeterwoude). In een zinderende finale was het Bjorn die als overwinnaar uit de bus kwam. Bjorn wist deze partij met 3-2 te winnen en was daarmee winnaar bij de jongens onder 19-B licentie en haalde door deze overwinning zijn felbegeerde A-licentie.

Faya moest in de finale meisjes onder 17 tegen Floortje Gerritsen (Trias, Twello), Faya won deze finale met 3-0 en was na 11 wedstrijden te hebben gespeeld winnaar bij de meisjes onder 17-A licentie. Na een extreem lange dag gingen we uiteindelijk naar huis met 2 winnaars in de gelederen en een heel hoop ervaring rijker.

Op naar de volgende met hopelijk meer deelnemers namens Rijnsoever !!