TTV Rijnsoever op het NK Senioren Licentie BCDEF

Rijnsoever op het NK Senioren Licentie BCDEF

Afgelopen weekend werd er in Schiedam op 2 dagen gestreden voor het Nederlands Kampioenschap binnen de licentie. Het betrof de licenties BCDEF. Waarin we op zaterdag bij de heren onze kersverse Voorzitter Jasper Klinkenberg en Niels de Klerk streden in de E-Licentie groep en Bjorn de Klerk die mocht aantreden in de D-Licentie Groep. Allen werden 3e in hun poule waarbij het voor Jasper erg zuur was door een driehoek in zijn poule hij net niet door ging naar de hoofdronde.

Bjorn heeft in de D-Licentie ook de dubbel gespeeld samen met dubbelpartner Harm van Wieren van Buitenpost. Ook in de dubbel was Bjorn ongelukkig in het spel. De dubbel kenmerkte zich met veel kant en net balletjes waardoor er veel punten verloren gingen.

Als troost sloten ze de toernooidag af als gebruikelijk bij de senioren met lekkere pannenkoeken in het pannenkoekenhuis.

De zondag was het de beurt aan Faya en Jitte die als debutanten dus voor het eerst deel namen aan het NK voor Senioren op basis van hun ELO Rating kreeg Jitte een C-licentie en Faya een D-Licentie.

De poule fase werd door beide meiden verrassend knap als eerste afgesloten beide meiden waren winnaar van hun poule. Waar beide meiden erg moesten wennen aan het senioren spel wat toch anders is dan het jeugdspel. Ondanks deze verandering konden de meiden zich goed aanpassen en trokken zo de wedstrijden naar zich toe.

De beide meiden spelend voor Rijnsoever jeugdteam 2 namen ook deel aan de dubbel in de C-D competitie. Ook daar ging het goed ze voelden elkaar goed aan en werd goed gespeeld. De meiden werden ook hier winnaar in hun poule.

In de dubbel ging ook de halve finale met 3-0 naar de meiden. Ook hier wisten ze door goed spel de wedstrijd te winnen.

Jitte moest als eerste aantreden in haar halve finale tegen een goede bekende Lynn Schijven van TIOS. Na een fel bevochten wedstrijd, was Jitte met 3-0 de winnaar en ging daardoor door naar de Finale.

Faya mocht daarna aantreden tegen Mayra Monincx van Trias. Ook hier werd een felle strijd uitgevochten, echter was Mayra met 3-2 net te sterk voor Faya. Maar werd ze mooi gedeeld derde op haar eerste Senioren Kampioenschap.

Na wat rust moest Jitte voor haar Finale aantreden tegen Renske de Wijs van SVE. Na wederom een zwaar bevochten wedstrijd moest Jitte helaas laat in de 5e game het hoofd buigen voor Renske. De einduitslag was dus 3-2 voor Renske.  Uiteindelijk leverde de 2e plek ook een promotie op. Jitte heeft nu een B-licentie verdiend door de finale te halen. Zeer knap gedaan Jitte en gefeliciteerd.

Nadat beide dames ondertussen enigszins vermoeid waren van de rondes in het enkelspel mochten ze ook nog eens aantreden in de finale van de Dubbel. Er werd hard gestreden voor elk punt maar de vermoeidheid was bij beide dames te zien en er werden net iets te veel foutjes gemaakt. De finale ging helaas verloren met 3-1. Maar zeer verdiend  een 2e plaats op een Nederlands Kampioenschap meiden, uuhhh sorry dames moet ik nu zeggen denk ik.

Na een zeer lange dag waren de dames uiteindelijk tevreden met hun bekers en duurde het niet lang voor de lachen weer op de gezichten te zien waren. Al met al een succesvolle dag voor de meiden uuhhh dames en een ongelukkige dag voor de heren.

Voor alle deelnemers een goede voorbereiding voor de competitie die deze week van start zal gaan voor zowel de Senioren als de Jeugd.