A/B Licentie Toernooi in Tilburg

A/B licentie toernooi Tilburg

Jitte de Klerk wint Meiden O13-15 A-Licentie Toernooi

Op zondag 14 november jl. was er het eerste ranglijst toernooi sinds lange tijd een feit. Waar de vrijdag ervoor nog gevreesd werd voor de strengere maatregelen rondom Covid, bleven die voor de spelers en coaches gelukkig uit en kon het toernooi voor de A/B licentiehouders en Onder 23 gewoon doorgaan tot grote vreugde van spelers en coaches.

In alle vroegte vertrokken Bjorn, Jitte en Faya en hun coaches (en hun chauffeurs) naar Tilburg om daar rond 9 uur aan te komen.

Na de coronacheck waren we allemaal binnen en kon het toernooi om 10.00 beginnen.

De poules van de A-licentie meiden O15 jaar was een samenvoeging met A-licentie meiden O13 om zo een volwaardige competitie te krijgen.

Bjorn was ingedeeld in een poule voor B-Licentie jongens onder 17.

De gehele dag werd er door de Rijnsoeverstrijders veel strijd geleverd waarbij mooie wedstrijden werden uitgevochten. Met een mooi eindresultaat.

Jitte werd 1e in haar poule door alle wedstrijden te hebben gewonnen en mocht zich opmaken voor de kruisfinales voor plek 1-4.

Faya werd 4e in haar poule en mocht zich opmaken voor de kruisfinales voor plek 5-8.

Bjorn werd na 4 x een 5 gamer en 1 x 4 gamer te hebben gespeeld 2e in de poule en mocht door naar de kwartfinales.

Jitte won haar kruisfinale overtuigend met 3-1. Faya won haar kruisfinale ook overtuigend met 3-1 Bjorn won de kwartfinale ook al zo overtuigend met 3-1. De Rijnsoeverstrijders waren weer een ronde verder.

Faya verloor wedstrijd helaas na een zwaarbevochten strijd om de 5e plek helaas met 3-2. Ook Bjorn verloor zijn halve finale na een zwaarbevochten strijd met 3-2.

Jitte mocht na vertraging eindelijk aantreden voor haar Finale tegen Ilse van Marwijk. De 2 hadden eerder die dag in de poule ook al tegen elkaar gespeeld en toen won Jitte.

Na een mooie en spannende strijd mocht Jitte de Klerk zich Kampioen van de dag noemen. Na de finale te hebben gewonnen met 3-2. Jitte wint het A-licentie toernooi meiden O13-O15 in Tilburg.

Op naar het volgende toernooi ! Dat staat gepland op 4 december Kwartfinale NJM in Almere. Met nog meer Rijnsoeverstrijders.