Verslag Klasse Toernooi 2021 Jeugd

Klasse toernooi Rijnsoever

Zaterdag 11 september, een week voor de competitie start, werd door TTV Rijnsoever het 'Klasse Toernooi’ georganiseerd. Met 46 deelnemende jeugdspelers een goed bezet toernooi. De spelers waren verschillend in leeftijd en niveau: van beginners tot promotie-klassers. Dit toernooi is een goede warming up voor de competitie! Na heel wat maanden geen wedstrijden meer te hebben gespeeld, moesten jullie vandaag flink aan de bak.

De spelers zijn ingedeeld in 4 groepen: promotieklasse en 1e klasse, 2e t/m 4e klasse, 5e klasse en pupillen, beginnersgroep. Spelers kwamen van verschillende verenigingen. Zo waren Pecos, Docos, TOGB, Salamanders, Alexandria, Scyedam, Spinmill, Scylla en ons eigen Rijnsoever goed vertegenwoordigd.

Door last minute afmeldingen en 2 aanmeldingen begonnen we rond 10.20 aan het toernooi. De algemene leiding stond onder Martijn Holten, die ondersteund werd door Marianne van Duijvenbode, Jaco Vooijs en Corine v/d Marel.

De beginners en de promotieklasse en 1e klasse speelden hun wedstrijden op 2 tafels. De groepen van 2e t/m 4e klasse en de 5e klasse en pupillen speelde op 2 of 3 tafels hun wedstrijden. Wat werd er gezwoegd en gestreden! Heel veel wedstrijden werden pas in de 4e of 5e game beslist.

De beginnende spelers speelde in een achtkamp. De uitslag van deze achtkamp was meteen ook hun eindplaats. Wat speelde jullie spannende wedstrijden! Je zou bijna niet zeggen dat jullie geen/ weinig competitie ervaring hebben! Na een lange dag is als 1e geëindigd Matteo Vlaar ( Pecos), werd zus Lieke Vlaar (Pecos) 2e en mocht Sam Borst ( Docos) de 3e plaats innemen. Van harte gefeliciteerd!

In de groep van 5e klasse en pupillen werd er in twee 7 kampen gestreden om de prijzen. De nummer 1 en 2 van de poule zouden nog kruisfinales spelen. Ook in deze poule leek het of er geen lange Corona stop was geweest. Jullie speelde sportief en fanatiek het spel! Uiteindelijk moesten Finn Borst ( Docos), George Slinger, Leon Oosterwijk ( Docos) en Matthijs Laatsch ( Docos) onderling de ereplaatsen gaan verdelen. Na een spannende finale mocht George de 1e plaats in ontvangt nemen, Finn de 2e plaats en Leon mocht de 3e plaats bezetten. Een eervol applaus voor Matthijs die nu als 4e eindigde.

Waar ook flink gestreden werd was in de 2e t/m 4e klasse poules. Ook in deze poules werd er gestreden in twee 7 kampen met als afsluiting een kruisfinale tussen de beste nummers 1 en 2 in de poules. Rode wangen verschenen er al snel. Tactieken werden gepland. De uitslagen logen er niet om. Soms kwam de winnaar, nog nahijgend, het wedstrijd briefje inleveren. De volgende spelers mochten de batjes nog 2 maal kruisen om de eind plaats te beslissen. Dit waren Eitan Packer, Koen v/d Berg ( Alexandria '66), Tiann Glass ( Rijnsoever) en Onder Kondu ( Scyedam). Op de 3e plaats eindige Koen, op de 2e plaats Onder en op de 1e plaats Eitan. Ook nu een applaus voor Tiann, die als 4e eindigde.

Dan komen we aan bij de hoogste groep, de promotie en 1e klassespelers. Wauw.. Wat hebben jullie een lange dag gehad. Pas rond de klok van 16.45 werd de laatste wedstrijd beëindigd. Jullie speelde vandaag een 9 kamp! Oftewel 8 tegenstanders op 1 dag. Niet gek dat jullie aan het eind behoorlijk moe waren. Wat was jullie niveau hoog! Van de 36 wedstrijden zijn er 13 pas geëindigd in een beslissende 5 kamp! Als spelers waren jullie erg gewaagd aan elkaar. Dit belooft nog wat voor de aankomende competitie, waar vele van jullie nog tegen elkaar zullen spelen. De eindstand van deze negenkamp was ook meteen de einduitslag. Op de 3e plaats is Jitte de Klerk ( Rijnsoever) geeindigd, de 2e plaats door Faya Vooijs ( Rijnsoever) en als 1e eindigde Imre Hedemann ( Scylla).

Wij, als organiseerde vereniging, willen alle prijswinnaars van harte feliciteren. Ook willen wij alle deelnemers bedanken voor hun deelname aan dit toernooi. Jullie zijn allemaal winnaars :)