Jitte 1e tijdens finale weekend jeugdmeerkampen

Afgelopen weekend werden op zaterdag en zondag de finales gespeeld van de jeugdmeerkampen tafeltennis. Het jeugdmeerkampen toernooi bestaat uit verschillende rondes die eerst beginnen op afdelingsniveau waarna er doorgespeeld word op landelijk niveau tot de finale. Voordat je deze finale bereikt moet je dus al flink wat wedstrijden hebben gewonnen tijdens maar liefst 4 voorrondes. Vanuit TTV Rijnsoever speelden er maar liefst 3 kinderen mee in deze spannende finale ronde. Faya, Jitte en Bjorn reisden samen met ouders, supporters en coach af naar Panningen om te strijden voor een plek in de top 12 van Nederland. Jitte speelde dit weekend fantastisch. Een heel jaar heeft ze samen met de trainers van Rijnsoever en coach Esther hier naar toe gewerkt en het resultaat mocht er zijn. Ze speelde dit weekend vrijwel foutloos en op haar best wat resulteerde in een ontzettend mooie eerste plaats. In haar eerste 10 wedstrijden stond ze zelfs maar 2 games in totaal af aan haar tegenstanders. Helaas was bij de allerlaatste wedstrijd de energie na zulke topwedstrijden wel een beetje op en ging de laatste wedstrijd verloren in vijf slopende games. Echter had deze tegenstander al eerder 2 wedstrijden verloren, waardoor de eerste plaats van Nederland in de categorie meisjes welpen naar Jitte ging.

In dezelfde leeftijdscategorie speelde ook Faya mee. Ze speelde haar wedstrijden met ontzettend veel energie en positiviteit. De laatste maanden is Faya een stuk harder en meer gaan trainen en dit werpt meteen zijn vruchten af. Ze versloeg een aantal van haar tegenstanders waar ze een ronde eerder nog van verloor. Na twee dagen toernooi behaalde ze een ontzettend mooie 6e plaats van Nederland.

Bjorn speelde mee bij de jongens pupillen. Hier speelde hij in een ontzettend sterk deelnemersveld. Bij een aantal wedstrijden trok hij helaas na vier of vijf spannende games vaak aan het kortste eind. Wel wist hij ontzettend knap van de nummer 4 geplaatst te winnen. Misschien had er net iets meer ingezeten, maar met de gewonnen wedstrijden kwam hij terecht op de 9e plaats.

TTV Rijnsoever is ontzettend blij met het behaalde resultaat en bedankt ook alle trainers en coaches van het afgelopen seizoen voor hun inzet met de spelers. Ook alle ouders bedankt voor de support 😁