Paratafeltennis NK 2019 Peter van Roode 4e plaats

Peter van Roode 4e plaats NK para tafeltennis Rotterdam

Er zat helaas niet meer in dan een 4e plaats bij het schuiftafeltennis voor Peter. Zijn teamgenoten Jeroen Kruikemeier, Taco Blijerveld en Willem Peter Vixseboxse moesten het met een iets lagere positie doen.  Afgelopen zaterdag 1 juni was TTV Rijnsoever met 4 paratafeltennissers en 4 begeleiders aanwezig op het door de Dirk Kuyt Foundation gesponsorde NK Para tafeltennis 2019 in Rotterdam-Feyenoord. Ondanks een zichtbare en veelbelovende progressie in hun spel ten opzichte van de vorige toernooien werd geen podiumplaats bemachtigd. Schuiftafeltennis is in opkomst en wordt in heel het land op tafeltennisverenigingen maar ook daarbuiten (bijvoorbeeld scholen) gespeeld. Probleem was dat een ieder zijn eigen spelregels had ontwikkeld.  Gevolg hiervan is dat behoefte was aan vernieuwde spelregels, die vooral eenduidig zijn. Bijvoorbeeld in plaats van vaste tijden (met klok) werd gespeeld met best of 3 tot de 11 punten en was een game pas gewonnen met 2 punten verschil. Een ander groot verschil was de service; deze moet onder de nieuwe regels via de zijkant geslagen worden; een logische maar technisch moeilijk uitvoerbare slag. Onze spelers hadden hier duidelijk moeite mee.

Voor informatie over Para (mindervaliden/gehandicapten) tafeltennis kunt u terecht bij Jan Holten: jholten@ziggo.nl. Wij spelen sinds 2005 op zondagmiddag (3x per maand). Van onze 16 spelers speelt het merendeel schuiftafeltennis. Deze vorm van tafeltennis is geschikt voor spelers met een in meer of mindere mate fysieke beperking. Onze zaal is te vinden in het Combi-gebouw van vv Katwijk; ingang hek Tennisparkweg. Extra begeleiders zijn altijd welkom; kom een keer vrijblijvend kijken en proef de sfeer.

Voor alle overige info over de tafeltennisvereniging (schoolsport, speeldata, start cursussen jeugd en senioren, overdag recreanten etc.) zie onze site www.ttvrijnsoever.nl. Onze nieuwe cursussen starten begin oktober.