Tafeltennisheren Rijnsoever terug op landelijk niveau

Het eerste herenteam van TTV Rijnsoever keert terug op landelijk niveau. In het finaleweekend was een zwaarbevochten zege op het Goudse Vriendenschaar voldoende om, na een seizoen afwezigheid, in het najaar weer uit te komen in de landelijke derde divisie.

Het gehele seizoen steekt het Katwijkse team al in goede vorm. Het haalde overtuigend de eerste plaats in de groepsfase. Ook in de halve finales werden zowel de heen- als thuiswedstrijd winnend afgesloten. Genoeg reden dus om vol zelfvertrouwen af te reizen naar het strijdtoneel bij gastvereniging Taverzo in Zoetermeer.

Maar ook de tegenstander, Vriendenschaar, had zonder veel problemen de eindstrijd gehaald. Na een valse start tegen Rijnsoever werd van alle andere teams ruim gewonnen en het weerzien met de Katwijkers zou een mooie kans zijn om sportieve revanche op de eerdere ontmoeting te nemen.

In een ruim opgezet centre court begonnen rond 19:00 de openingswedstrijden van de seizoensfinale. In de eerste vier partijen pakten de Goudenaren de leiding, maar wist het team uit Katwijk de stand telkens gelijk te trekken. Dit resulteerde in een 2-2 stand na het dubbelspel.

In het middengedeelte van de wedstrijd leek Vriendenschaar op weg naar de overwinning. De aanmoedigingen van de meegereisde supporters en de succeswensen in de vorm van een videoboodschap vanuit Katwijk ten spijt, werd de stand op 4-2 in het voordeel van het Goudse team gebracht. Met een beter gamesaldo voor de Goudenaren moesten, vanuit Katwijks perspectief, de resterende wedstrijden gewonnen worden.

In de daaropvolgende zevende wedstrijd was de kopman van Vriendenschaar sterk op dreef. In een marathonpartij had de sympathieke Goudenaar de beslissing meerdere malen op zijn batje. Met wat fortuin viel deze toch in Katwijkse handen. Dat bleek een opmaat voor de volgende twee partijen. Die werden op soortgelijke wijze in winst omgezet. Vooral de wedstrijd van Pascal Breuer was daarin doorslaggevend. In zijn beste seizoen uit zijn carrière boog hij de eerdere achterstand om in een 5-4 voorsprong.

In het slotstuk kwamen de Rijnsoevenaren niet meer in de problemen. In een zeer sportieve onderlinge sfeer, waarin beide teams elkaar de overwinning gunden, stond er na ruim 5 uur tafeltennis een 6-4 overwinning voor de Katwijkse ploeg op het scorebord en mochten zij het kampioenschap vieren.

Dit betekent dat het team volgend seizoen in de derde divisie uitkomt. De doelstelling zal zijn om zich daar te handhaven. Vanaf deze plaats wil het team van Rijnsoever Taverzo bedanken voor de gastvrijheid en organisatie. Dank gaat ook uit naar de meegereisde Katwijkse supporters en de succeswensen vanuit de club. Ten slotte wenst het team de Goudse heren alle succes voor komend seizoen en kijken de heren zelf ook uit naar de najaarscompetitie.