Het tafeltennisseizoen 2018-2019 voor scholen in het VO loopt op zijn eind

Met nog 2 lessen voor klas 1PAJ Sportklas van Pieter Groen te gaan loopt het schoolsport seizoen 2018-2019  voor het VO af. Onder toeziend oog van docent T. van der Elst worden aan de 31 leerlingen van zijn klas de basisslagen van het tafeltennis geleerd.

Er volgen in de maanden mei en juni nog enkele lessen aan de BO-scholen De Schakel en de Duinroos-Zanderij.

Wat cijfers: dit schooljaar hebben 10 BO-scholen met 970 leerlingen verdeeld over 35 lessen en 2 VO scholen met 210 leerlingen verdeeld over 37 lessen zich gemeld. De VO-scholen komen 3 – 4 keer per klas; de BO-scholen 1x.

De lessen bestaan voor 50 % uit het aanleren van de basistechnieken van het tafeltennis. De overige 50 % worden onderlinge wedstrijdjes gespeeld en wordt in de laatste 10 minuten het rondje rond de tafel gespeeld. Een van de voordelen van deze lesopzet is dat de kinderen tegen steeds een andere klasgenoot spelen. Tafeltennislessen worden tijdens schooluren gegeven door een ervaren gediplomeerde TT-trainer en een ervaren tafeltennisser. De lessen van ± 1 uur worden in overleg met scholen uit het BO en VO gepland. Van VO-scholen wordt een kostendekkende bijdrage gevraagd. BO-scholen kunnen gratis deelnemen.  Bij de lessen aan het BO worden de vrijwilligers van de tafeltennis doorgaans ondersteunt door Sport – en beweegcoaches van Welzijnskwartier. De docenten en de eventuele ouders/begeleiders vanuit school wordt gratis koffie of thee aangeboden. Binnensportschoenen zijn verplicht. De lessen worden gegeven in onze zaal onder het combigebouw/tribune van vv Katwijk; toegang via hek Tennisparkweg. In de tafeltenniszaal staan standaard 12 TT-tafels opgesteld; zo nodig worden 2 extra TT-tafels geplaatst.

Voor informatie over en aanvraag van schoollessen kunt u voor het BO terecht bij Michel Sèton  van Welzijnskwartier mail: micheleseton@welzijnskwartier.nl. Voor info over deze sportlessen algemeen en het aanmelden van VO-klassen kunt u terecht bij Jan Holten jholten@ziggo.nl. Voor overige informatie over de tafeltennisvereniging zie onze site: http://www.ttvrijnsoever.nl.