Sportklas Visser ’t Hooft

Uitslagen overige poules; poule 2 - 1e plaats Sam en 2e plaats Thorsten; poule 3 – 1e plaats Peter en 2e plaats Emily; poule 4 – 1e plaats Joy en 2e plaats Maud; poule 5 – 1e plaats Tycho en 2e plaats Sophia.

Standaard worden de lessen aan groepen uit het VO afgesloten met een toernooi. In de afgelopen weken hebben de leerlingen van sportklas 1e klas van Visser ’t Hooft kennis gemaakt met de tafeltennissport.  Naast het aanleren van de basisslagen worden vooral veel wedstrijdjes gespeeld. Als afsluiting van een serie van 3 lessen wordt standaard een toernooi gespeeld. De 27 leerlingen waren ingedeeld in 6 poules met 2 x 6-kampen en 3 x 5-kampen. De indeling in poules vond plaats aan de hand van de prestaties in de voorgaande lessen. Eerste in poule 1 betekent dan ook de beste van de klas.

Tafeltennislessen worden tijdens schooluren gegeven door een gediplomeerde TT-trainer en een ervaren tafeltennisser. De lessen van ± 1 uur worden in overleg met scholen uit het BO en VO vooral in de wintermaanden gepland. Van VO-scholen wordt een kostendekkende bijdrage gevraagd. BO-scholen kunnen gratis deelnemen; het welzijnskwartier en de sponsoren en leden van TTV Rijnsoever nemen de kosten van de lessen aan het BO voor hun rekening.  Bij de lessen aan het BO worden de vrijwilligers van de tafeltennis doorgaans ondersteunt door Sport – en beweegcoaches van Welzijnskwartier. In de pauze krijgen de leerlingen een glaasje water of limonade en de begeleiding koffie of thee. Binnensportschoenen zijn verplicht. De lessen worden gegeven in onze zaal onder het combigebouw/tribune van vv Katwijk; toegang via hek Tennisparkweg. In de tafeltenniszaal staan standaard 12 TT-tafels opgesteld; zo nodig worden extra TT-tafels geplaatst.

Voor informatie over en aanvraag van schoollessen kunt u voor het BO terecht bij Michel Sèton  van Welzijnskwartier mail: micheleseton@welzijnskwartier.nl. Voor info over lessen aan het VO kunt u terecht bij Jan Holten jholten@ziggo.nl. Voor overige informatie (inclusief onze cursussen) over de tafeltennisvereniging zie onze site: http://www.ttvrijnsoever.nl.