Grote opkomst kindertafeltennisfeest

TTV Rijnsoever heeft donderdag 27 en vrijdag 28 december weer een succesvol kindertafeltennisfeest georganiseerd. Het kindertafeltennisfeest is een jaarlijks terugkerende activiteit en is altijd zeer populair onder basisschoolleerlingen Het bestaat uit zowel een toernooi voor leerlingen uit groep 5 t/m 8 en een gezellige spelletjesmiddag voor kinderen uit groep 3 en 4.

Het toernooi voor de leerlingen uit groep 5 t/m 8 was verdeeld over twee dagen. Op de eerste dag werden de voorrondes gespeeld. Tijdens de voorrondes speelde elke leerling in een poule tegen kinderen van andere basisscholen of tegen klasgenootjes. Heel spannend, want door goed te spelen tijdens de voorrondes kon een felbegeerd ticket voor de finaledag verdiend worden!

Ietwat gespannen verschenen de kinderen dan ook de volgende ochtend (finaledag) weer in de zaal. Na de eerste potjes ging het steeds beter en werden er mooie en spannende wedstrijden gespeeld. Uiteindelijk ontvingen de beste spelers en speelsters uit elke groep een mooie prijs.

Met maar liefst 60 leerlingen was de accommodatie goed gevuld tijdens het toernooi voor de groepen 5 t/m 8. Alles verliep op rolletjes, vooral omdat de organisatie (zoals elk
 jaar) goede hulp had aan de eigen
jeugdleden. Zo hielpen zij bijvoorbeeld
met het registreren van de
 aanmeldingen, met tellen van
wedstrijden, het invullen van
wedstrijdbriefjes, en het opruimen. Iedereen die heeft geholpen heeft na afloop een kleine attentie ontvangen.

Ook de spelletjesmiddag was een groot succes. We hebben maar liefst 20 kinderen mogen verwelkomen bij TTV Rijnsoever. Sommige kinderen maakten voor het eerst kennis met tafeltennis en leerde op een speelse manier omgaan met een balletje en een batje.