Pieter Groen opent seizoen voor het VO schooljaar 2018/2019

Onder leiding van dhr Verloop is zijn sportklas 1B PK van Pieter Groen begonnen aan haar serie  tafeltennislessen. In een serie van 4 lessen worden de basisslagen van het tafeltennis doorgenomen. In de 2e helft van de les worden standaard wedstrijdjes gespeeld en de les wordt afgesloten met een rondje om de tafel. Gehoord; ik wist niet dat je zo moe kon worden van tafeltennis. De serie lessen wordt afgesloten met een toernooi. Deze lessen worden tijdens schooluren gegeven door een gediplomeerde TT-trainer en een ervaren tafeltennisser. De lessen van 1 uur worden in overleg met de scholen vooral in de wintermaanden gepland. Er wordt een kostendekkende bijdrage gevraagd. Naast Pieter Groen is Visser ’t Hooft een vaste klant; zij komen vanaf januari in actie. Een sportklas uit het VO kent groepen van rond de 24 leerlingen met uitschieters tot 30 leerlingen + leraar (indien gewenst).

Sinds begin dit jaar worden ook tafeltennislessen in onze zaal op sportpark de Krom verzorgd aan groepen uit het BO. Voor de BO-scholen zijn deze lessen gratis.  Welzijnskwartier neemt de vaste kosten voor haar rekening; de overige kosten worden gedragen door de leden en de sponsoren  van de tafeltennisvereniging.  Bij de lessen aan het BO worden de vrijwilligers van de tafeltennis ondersteunt door Sport – en beweegcoaches van Welzijnskwartier. In de pauze krijgen de leerlingen (BO en VO) een glaasje water of limonade en de begeleiding koffie of thee. Binnensportschoenen zijn verplicht.

Voor informatie over en aanvraag van schoollessen kunt u voor het BO terecht bij Michel Sèton  van Welzijnskwartier mail: micheleseton@welzijnskwartier.nl. Voor info over lessen aan het VO kunt u terecht bij Jan Holten jholten@ziggo.nl. Momenteel zijn 73 lessen ingeroosterd; verwacht mag worden dat we dit schooljaar de grens van 100 lessen zullen halen. Voor overige informatie over de tafeltennisvereniging zie onze site: http://www.ttvrijnsoever.nl.