Peter van Roode 2x prijs op Paratoernooi Amersfoort

Zaterdag jl. was TTV Rijnsoever met 3 spelers vertegenwoordigd op het pararanglijsttoernooi Amersfoort. Peter van Roode kon de beker voor de 3e plaats in het “Schuiftafeltennis” mee naar huis nemen. Als nakomertje bleek dat Peter als 2e was geëindigd op de ranglijst voor het schuiftafeltennis in het seizoen 2017/2018; ook hiervoor stond een beker voor hem klaar. Ondanks hun inzet vielen onze spelers Taco Bleijerveld en Jeroen Kruikemeijer buiten de prijzen. In een zeer spannende partij moest Peter het weer afleggen tegen zijn eeuwige concurrent Mark Hofman van GSVA uit Amersfoort; Mark Hofman werd met 110 winstpunten en 61 verliespunten 2e. Aniek Mulder ook van GSVA werd met 143 winstpunten tegen 32 verliespunten 1e. Schuiftafeltennis is als wedstrijdsport in opkomst. Deze vorm van tafeltennis wordt gespeeld met een 55 mm bal (standaard is 40 mm) zonder het netje en met planken aan de zijkanten; deze planken kunnen aangepast worden (smaller/breder speelveld) aan de zwaarte van de beperking. Deze vorm van tafeltennis wordt gespeeld door tafeltennissers in een rolstoel met een wat zwaardere beperking. Probleem is echter de classificatie binnen het schuiftafeltennis in wedstrijdverband. Mogelijkheden zijn de breedte van het speelveld (verplaatsen zijplanken) of het vormen van meerdere klassen. Voor beide oplossingen zullen voorstanders en tegenstanders zijn. Bijkomend probleem is dat spelers met een beperking behoorlijk fanatiek zijn als het gaat om winnen en verliezen; iedere aanpassing wordt met argusogen bekeken.

Voor informatie over Para (mindervaliden/gehandicapten) tafeltennis kunt u terecht bij Jan Holten: jholten@ziggo.nl. In tafeltennisland behoort TTV Rijnsoever met 18 parasporters tot een van de verenigingen met de grootste afdeling parasport/schuiftafeltennis. Wij spelen sinds 2005 3x per maand op zondagmiddag (zie agenda op onze site ttvrijnsoever.nl). Onze zaal is te vinden in het Combi-gebouw van vv Katwijk op Sportpark de Krom; ingang hek Tennisparkweg. U bent altijd welkom langs te komen en een kijkje te nemen in onze zaal.