Start tafeltennislessen voor BO 2018 - 2019 met Jitte de Klerk

Maandag 1 oktober heeft de Dubbelburg Rijnsburg met 50 leerlingen uit de groepen 5 t/m 8 het schooltafeltennis seizoen geopend. Een van de leerlingen Jitte de Klerk uit groep 8 heeft in het seizoen 2017/2018 de 9e plaats van de Nationale ranglijst voor meisjes welpen A bereikt. De tafeltennisvereniging is trots zo’n talent in hun midden te hebben. Tafeltennisvereniging Rijnsoever verzorgt, in samenwerking met de sport – en beweegcoaches van het Welzijnskwartier, tafeltennislessen aan leerlingen uit het basisonderwijs. Deze lessen van 1 uur worden gehouden in de zaal van de TTV. Afgestemd op de leeftijden van de kinderen worden enkele oefeningen (balcontrole en basisslagen) uitgevoerd gevolgd door wedstrijdjes. De lessen worden afgesloten met een rondje rond de tafel. In de pauze krijgen de kinderen een glaasje water of limonade en de begeleiding uit school koffie of thee.

In samenwerking met het Welzijnskwartier verzorgt TTV Rijnsoever in haar zaal aan de Tennisparkweg lessen aan groepen 5 t/m 8 van de basisscholen gevestigd in Katwijk. Deze lessen worden tijdens schooltijden gegeven en brengen geen kosten voor de scholen met zich mee. De vaste kosten (gas, water en licht) worden betaald door Welzijnskwartier aangevuld met particuliere sponsoring (oa oud international Trinko Keen + !). In het voorjaar 2018 zijn lessen verzorgd aan leerlingen van de Rehoboth, de Krulder, de Prins Willem Alexanderschool en de Brugghenschool en is in het kader van de Koningsspelen een clinic verzorgd aan 100 (2 x 100) leerlingen. Voor het lopend jaar hebben zich reeds 9 BO scholen met 38 groepen gemeld. De lessen worden gegeven door een tafeltennistrainer, 1 of 2 begeleiders vanuit de vereniging en een sport – en beweegcoach (allen met ruime ervaring). Gespeeld wordt op maximaal 14 TT-tafels, alle overige noodzakelijke spelmaterialen zijn aanwezig. Harde eis is dat de kinderen binnen-sportschoenen dragen.

Wilt u groepen opgeven voor lessen in schooljaar 2018/2019 dan kan dat bij Michele Seton/Welzijnskwartier: micheleseton@welzijnskwartier.nl). In overleg worden data en tijden afgesproken. Voor het lessen aan het VO en vragen over de schoolsport kunt u contact opnemen met Jan Holten; mail jholten@ziggo.nl. Voor overige informatie over de vereniging zie onze site: http://www.ttvrijnsoever.nl.