Tafeltennislessen aan BO scholen

Rehoboth school met 100 leerlingen op tafeltennisles

In de afgelopen maanden zijn tafeltennislessen verzorgd aan 3 BO scholen in de wijk Katwijk Noord (Hoornes/Rijnsoever); Rehoboth, de Krulder en de Prins Willem Alexanderschool. Deze scholen staan op loopafstand van de tafeltenniszaal op Sportpark de Krom. Een les in onze zaal is een mooie en actieve belevenis voor de kinderen, leerkrachten en voor de begeleiders die door de kinderen niet snel vergeten zal worden. Wel blijft de vraag bestaan: is het nu een uitje of is het een les? De lessen werden gegeven door een tafeltennistrainer en 3-4 ervaren begeleiders inclusief C4S. 250 leerlingen uit de groepen 5 t/m 8 hebben op deze wijze in de laatste 2 maanden kennis gemaakt met de tafeltennisvereniging.

De lessen van 1 uur per groep aan de BO-scholen uit Katwijk Noord worden in samenwerking en met financiële ondersteuning vanuit het Welzijnskwartier/C4S verzorgd. Naast de vrijwilligers vanuit de TTV Rijnsoever was een (veelal bij de kinderen bekende) combisporter (C4S) actief. De oefeningen en het spelniveau worden aangepast aan de verschillende leeftijdsgroepen. Het rondje rond de tafel is natuurlijk voor alle leeftijden inclusief juf gelijk. Maandag 19 maart was het de beurt van groep 8 en aansluitend van groep 5a van de Rehoboth. Groep 8 olv mw A.Sigtermans was met 29 leerlingen op komen dagen en zij hadden het duidelijk naar hun zin. Natuurlijk vinden de lessen tijdens schooltijden en onder het toeziend oog van de leerkracht plaats. Een groep bestaat bij voorkeur uit maximaal 30 kinderen. De lessen zullen in het volgend schooljaar een vervolg krijgen. Een donatie van Trinko Keen (oud top tafeltennisser) uit zijn stichting ad 400 euro zorgt er voor dat de lessen aan het BO voor schooljaar 2018/2019 zeker zijn gesteld.

Mocht u meer willen weten over de mogelijkheden van het schooltafeltennis BO en VO dan kunt u terecht bij Hans van de Pol; telefoon: 06-29080088 en mail: secretaris@ttvrijnsoever.nl. Voor overige informatie zie onze site: http://www.ttvrijnsoever.nl.