Willem Peter Vixseboxse 3e plaats para tafeltennistoernooi Duiven

Willem Peter kon de beker voor de 3e plaats mee nemen naar Katwijk. De 2e plaats was onder handbereik maar door wat slordige foutjes (vermoeidheid?) ging het mis in de laatste wedstrijd. Helaas moest Peter van Roode (prijswinnaar van het in januari gespeelde para toernooi) tegen de verwachting in genoegen nemen met een 8e plaats.

Zaterdag was TTV Rijnsoever met 5 para-spelers en 4 begeleiders afgereisd naar Duiven (Arnhem). Door 3 van onze spelers werd deelgenomen aan het schuiftafeltennis en door 2 aan het regulier tafeltennis voor spelers met een beperking (onder meer rolstoel). Taco Bleijerveld werd 7e bij het schuiftatfeltennis. Martin Toet kreeg na veel training en inzet eindelijk de service onder controle en kon met zijn mooie spel enkele wedstrijden naar zich toe trekken. Al met al was het een geslaagd toernooi en werd nogmaals bewezen dat tafeltennis voor mensen met een beperking een uitstekende en volwaardige sport is.

Op 2 juni zullen wij ons inschrijven voor de Nederlandse kampioenschappen para tafeltennis in Rotterdam. Als klapper wordt op 16 juni (als onderdeel van de “Para kampioenen”) een clinic para tafeltennis verzorgd op sportpark Nieuw Zuid. De clinic wordt gegeven op 3 TT-tafels van 13.00 – 16.00 uur in een tent op het sportpark van QB.  Zij is voor een ieder toegankelijk. Deze clinic wordt verzorgd in samenwerking met de Dirk Kuyt Foundation, Welzijnskwartier en de NTTB (nationale tafeltennis bond).

Voor informatie over Para (mindervaliden/gehandicapten) tafeltennis kunt u terecht bij Jan Holten: jholten@ziggo.nl. Kom een paar keer gratis en geheel vrijblijvend meespelen; ook extra begeleiders zijn van harte welkom. Voor overige info over de tafeltennisvereniging zie onze site www.ttvrijnsoever.nl.