Maatschappelijke stage Lucas van Duijn

Lucas is 14 jaar en speelt zelf al jaren tafeltennis. Zijn stage bestaat onder meer uit het begeleiden van spelers met een beperking. Voor de zwaardere categorie bestaat deze begeleiding uit het leiden van een wedstrijd en het aanmoedigen en daar waar mogelijk is het ondersteunen van de spelers.

Wat houdt para-tafeltennis in. Iedere zondagmiddag van 13.00 – 14.30 uur wordt bij TTV Rijnsoever getafeltennist door een groep van 16 leden met een veelal meervoudige beperking. Bij de start van het para/G-tafeltennis in 2005 is een groep bewoners van het Zeehos lid geworden van de vereniging. Een groot deel van deze groep is nog steeds lid. In een later stadium is de groep uitgebreid met spelers met een andere achtergrond. Er wordt gespeeld op diverse niveaus van volledig aan de beperking aangepast tafeltennis (= het schuiftafeltennis) tot tafeltennis zonder aanpassingen. Het para tafeltennis wordt mogelijk gemaakt door de inzet van begeleiders vanuit de vereniging en wordt financieel ondersteund met een jaarlijkse bijdrage van de gemeente Katwijk. Nog deze maand ontving de vereniging een forse bijdrage uit het Rabobank Wensenfonds ad 2.150 euro voor de aanschaf en vervanging van spelmaterialen voor onze parasporters. Incidenteel wordt het para-tafeltennis ondersteund door maatschappelijke stagiaires. Leerlingen uit het voortgezet helpen in het kader van hun stage bij het begeleiden van para-tafeltennissers en komen soms voor het eerst in contact met mensen met een meervoudige beperking. Voor zowel aanmelding voor een stage plek als voor aanmelding als begeleider bij het para-tafeltennis kunt u terecht bij Jan Holten; mail jholten@ziggo.nl. Heeft u interesse in het spel of wilt u als vrijwilliger periodiek een steentje bijdragen; kom een keertje geheel vrijblijvend langs in onze zaal aan de Krom 57 B 2221 KK Katwijk. De ingang is te vinden aan de Tennisparkweg. Het complex is goed toegankelijk voor rolstoelen. Voor meer informatie zie onze site: http://www.ttvrijnsoever.nl.