Donatie uit het Wensenfonds Rabobank leiden-Katwijk

Tafeltennisvereniging Rijnsoever heeft in het najaar 2017 een aanvraag ingediend voor een bijdrage uit het Rabobank Wensenfonds. Toelichting op de aanvraag: de bijdrage zal worden besteed aan de aanschaf en/of vervanging van tafeltennismaterialen ten behoeve van tafeltennis door mensen met een beperking. Sinds 2005 wordt in samenwerking met het Zeehospitium / Stichting Het Raamwerk, de gemeente Katwijk en het Welzijnskwartier/VIP gezorgd voor tafeltennisactiviteiten door (15) spelers met een meervoudige (fysiek en/of psychisch) beperking. Een groep betrokken en enthousiaste vrijwilligers zet zich hiervoor wekelijks in. De deelnemers genieten hier zichtbaar van en waarderen deze activiteit zeer. Bij de aangepaste wijze van tafeltennis ligt de nadruk op wat deelnemers nog wel kunnen, en niet op wat ze niet kunnen. Er zijn nieuwe tafels nodig, speelveldomrandingen, ballennetten en aangepaste zwaardere/grotere tafeltennisballen. Voorbeeld een standaard 40 mm TT-balletje kost 0,40 euro, een door deze spelers veel gebruikte 55 mm bal kost 2,00 euro en een Showdown bal (grotere bal met rinkel tbv splers met een visuele beperking) kost 17,00 euro.