Peter van Roode 3e plaats para tafeltennistoernooi Zoetermeer

Afgelopen zaterdag was TTV Rijnsoever met 5 spelers en 3 begeleiders aanwezig op het door de Dirk Kuyt Foundation gesponsorde Ranglijst paratafeltennistoernooi in Zoetermeer. Het toernooi werd prima geregeld door TTV Doing. Voor het vervoer konden wij gebruik maken van de rolstoelbus van het Zeehos. Het was even wennen aan de druk; na 13 jaar spelen in de eigen zaal een echt toernooi spelen in een hal met 16 TT-tafels, veel spelers (125), begeleiders en kijkers. Ook de strakkere regels op het toernooi voor met name de service vormden een extra probleem. De verwachtingen op het ere metaal waren dan ook niet te hoog gespannen. Helaas voor Martin Toet en Ronald Naafs eindigden zij als laatste in hun poule in de 5e klasse van de standaard rolstoelen. Zij speelde zeker niet slecht, maar het lukte net niet een paar wedstrijden naar zich toe te trekken. Willem Peter Vixseboxse en Taco Bleijerveld werden 4e en 5e in de klasse Schuiftafeltennis. Gelukkig hadden we Peter van Roode nog. In zijn laatste wedstrijd speelde hij tegen de nog ongeslagen Mark Hofman uit Amersfoort. Winst betekende de 1e plaats, maar helaas won Mark met al zijn ervaring deze partij en moest Peter genoegen nemen met een 3e plaats. Spelers, begeleiders en kijker waren enthousiast en kijken uit naar het volgende toernooi. We weten nu waar we extra op moeten trainen.

Voor informatie over Para (mindervaliden/gehandicapten) tafeltennis kunt u terecht bij Jan Holten: jholten@ziggo.nl. Wij spelen al 13 jaar bijna iedere zondagmiddag (3x per maand). De zaal is te vinden in het Combi-gebouw van vv Katwijk; ingang hek Tennisparkweg. Kom een paar keer gratis en geheel vrijblijvend meespelen; ook extra begeleiders zijn welkom.

Voor alle overige info (speeldata, start cursussen, overdaggroepen etc.) over de tafeltennisvereniging zie onze site www.ttvrijnsoever.nl.