Start schoollessen 2017 - 2018

Als de bladeren gaan vallen starten als vanouds direct na de herfstvakantie de schoollessen in de speelzaal van tafeltennisvereniging Rijnsoever op Sportpark de Krom. Maandag 23 oktober trapte brugklas 1PH van het Pieter Groen met 26 leerlingen af met de start van een serie van 4 lessen; dit alles onder leiding en toeziend oog van dhr. A. Vogelaar.

In de wintermaanden verzorgt de tafeltennisvereniging Rijnsoever tafeltennislessen aan leerlingen uit het Basisonderwijs en Voortgezet onderwijs. De lessen worden, tegen een tegemoetkoming in de kosten, gegeven in haar accommodatie op Sportpark de Krom achter de tribune van vv Katwijk; ingang Tennisparkweg. Voor de basisscholen in Katwijk Noord (loopafstand tussen school en sportpark) worden speciale/sterk gereduceerde tarieven gehanteerd. Voor wat betreft de scholen voor het voortgezet onderwijs worden aan het begin van het schooljaar afspraken gemaakt met het Andreas College vestiging Pieter Groen, Andreascollege vestiging Rijnmond en met  Visser ’t Hooft. Inmiddels staat voor dit schooljaar de teller op 44 lessen. Ook andere scholen zijn natuurlijk welkom.

Een groot voordeel voor de leerlingen is dat tafeltennis een binnensport is en dus geen afgelastingen kent. Ongeacht het weer kan er altijd gespeeld worden.

De tafeltennislessen worden tijdens schooltijden gegeven op in onderling overleg te bepalen tijdstippen. De lessen worden gegeven door 2 trainers van de vereniging; daarnaast is (al dan niet meespelend) toezicht vanuit school aanwezig. Naast het aanleren van basis tafeltennisslagen is voldoende ruimte voor onderlinge wedstrijdjes en het beruchte rondje rond de tafel. In de korte pauze wordt limonade geschonken. De vereniging beschikt over voldoende tafeltennismaterieel (batjes, balletjes en TT-tafels) zodat de leerlingen enkel (maar wel verplicht) hun sportkleding mee hoeven te nemen. In de zaal staan standaard 11 TT-tafels opgesteld; bij grotere groepen worden er TT-tafels bij gezet.

Leerlingen die door deze lessen geïnteresseerd zijn geraakt in het tafeltennis kunnen enkele malen gratis meetrainen met een echte trainingsgroep.

Voor verdere informatie over de verschillende mogelijkheden kunt u contact opnemen  met de jeugdcomissie@ttvrijnsoever.nl  of de tc@ttvrijnsoever.nl.

Naast tafeltennislessen aan leerlingen uit het VO en het BO verzorgt de tafeltennisvereniging ook eenmalige clinics. Datum, aantal groepen, tijden en plaats worden in overleg vastgesteld. Mocht u meer willen weten over de mogelijkheden van het schooltafeltennis dan kunt u terecht bij Hans van de Pol; telefoon: 06-29080088 en mail: secretaris@ttvrijnsoever.nl. Voor overige informatie zie onze site: http://www.ttvrijnsoever.nl. Adres zaal: de Krom 57 B 2221 KK Katwijk (achter de tribune van de vv Katwijk); overdag kan gebruik gemaakt worden van het zijhek aan de Tennisparkweg.