Dit jaar bestaat de afdeling para tafeltennis van TTV Rijnsoever 12,5 jaar. Naast een feestje is zo’n mijlpaal een moment van bezinning: stil staan of vooruit. Gekozen is ons aanbod voor spelers met een beperking uit te breiden met de mogelijkheid voor onze spelers zich in te schrijven voor een  heus toernooi. Met de inschrijving van onze Martin Toet voor het Para ranglijst toernooi  in Amersfoort op zaterdag 14 oktober is hiervoor de aftrap gegeven.

Onze paraspelers zijn echter niet gewend aan echte strijd en het spelen met strikte regels. Gespeeld wordt o.l.v. scheidsrechters en regels omtrent vooral service / eerste opslag. Foute service is direct een punt voor de tegenstander. Daarnaast is het spelen in een grote sportzaal met een 100-tal tafeltennissers en begeleiders iets anders als thuis in onze eigen zaal. Als je niet gefocust bent op je eigen tafel; ben je al snel afgeleid. Martin had hier duidelijk moeite mee. In zijn eerste wedstrijden verloor hij onnodig veel punten. Gaande het toernooi werd het spel van Martin steeds vaster. De ervaringen van Martin en de meegekomen begeleiders over het toernooi waren zondermeer positief. Besloten is, na overleg met de NTTB, 4-6 spelers in te schrijven voor een volgend toernooi. Dit toernooi wordt georganiseerd door tafeltennisvereniging Doing in Zoetermeer op zaterdag 20 januari as.

De TTV Rijnsoever beschikt over een ruime speelzaal met 11 TT-tafels en een scala aan mogelijkheden voor tafeltennis aangepast aan de beperking. Alles van standaard, spelen tegen een robot tot het schuiftafeltennis (zonder netje) is beschikbaar en is tevens geschikt voor meervoudig beperkten. Gespeeld wordt op bijna iedere zondag (tussen 12.00 – 15.00 uur).  Alle voor het spel noodzakelijke zaken worden gratis beschikbaar gesteld. Para tafeltennissers zijn lid van de vereniging (contributie 2017 = 106 euro per jaar) en dus lid van de NTTB (landelijke bond). Kom een paar keer vrijblijvend (gratis) langs. De TTV is te vinden achter de tribune van vv Katwijk en is bereikbaar via het zijhek aan de Tennisparkweg (tegenover ingang KLTV).

Voor informatie over Para - tafeltennis kunt u terecht bij Jan Holten: jholten@ziggo.nl. Voor alle overige info (speeldata, start cursussen, overdaggroepen etc.) over de tafeltennisvereniging kunt u terecht op onze site www.ttvrijnsoever.nl.