Jitte de Klerk behaalt knappe 2e plaats Maasbracht

24 September was alweer het eerste jeugd ranglijst toernooi van het seizoen. Dit toernooi vond plaats in Maasbracht en bij winst wordt er behalve een mooie beker ook nog een hogere licentie behaalt. Van TTV Rijnsoever hadden we ondanks de grote afstand toch vier inschrijvingen voor het toernooi. Helaas moest Jasper Rombach op het laatste moment afhaken vanwege ziekte. Dus werd het toernooi uiteindelijk met 3 spelers bezocht. Anne van Duijvenbode speelde mee bij de meisjes junioren. Ze begon erg goed aan het toernooi met wat gewonnen wedstrijden. Helaas is ze nog niet helemaal blessure vrij en moest halverwege de poule toch afhaken. Hopelijk herstelt ze snel en kan er in Hoorn weer een nieuwe poging gedaan worden voor de B licentie.

Niels de Klerk speelde mee bij de jongens kadetten. In de poule moest hij vijf wedstrijden spelen. Het harde trainen van afgelopen weken was duidelijk te zien in zijn spel. Niels speelde erg aanvallend met veel spin waardoor hij het zijn tegenstanders erg lastig maakte. Soms nam hij nog wat teveel risico´s waardoor een aantal games net naar de tegenstander ging. Een mooie derde plaats werd behaald in de poule. Jammer genoeg net niet door naar de volgende ronde, maar weer wat goede wedstrijdervaring opgedaan.

Jitte de Klerk speelde voor het eerst mee met een landelijk ranglijst toernooi. Vooraf bekeken zou het best een lastig toernooi voor haar worden. Er speelde namelijk best wat meisjes mee die al erg hoog op de ranglijst stonden. Zo moest ze bijvoorbeeld tegen de nr 2 van de ranglijst in haar poule spelen. Met haar goede spel en een paar tactische tips van coach Esther wist ze al haar wedstrijden in de poule te winnen. Dit betekende een mooie eerste plaats en door naar het hoofdtoernooi! In de halve finale speelde ze tegen Mel Hendrix van tafeltennis vereniging Westa. De eerste game moest ze nog even wennen aan haar tegenstander en deze ging helaas verloren met 8-11. Daarna zat Jitte helemaal in haar spel. Met haar spinballen stuurde ze de tegenstander alle kanten op en won de volgende games met 11-9, 11-6 en 11-6. Op naar de finale! In de finale speelde ze tegen Sanne v/d Schoot van Taverbo/Sabo. Je kon merken dat het niveau direct een stapje omhoog ging. Helaas ging de wedstrijd in drie games verloren, maar de mooie behaalde tweede plek met beker was een zeer goed resultaat voor een eerste ranglijst toernooi.

Het was een erg leuk en goed georganiseerd toernooi. Na al dat harde werken moesten we het natuurlijk even afsluiten bij de MacDonalds met eten en een welverdiend ijsje. Op naar het volgende ranglijst toernooi 13 en 14 oktober in Hoorn. Waar we met nog meer kinderen aan mee zullen gaan doen.

20170924_165749