12,5 jaar para tafeltennis Katwijk

Begin 2005 is de tafeltennisvereniging benaderd door het Zeehos, gemeente Katwijk en Fonds 1818 met het verzoek iets te gaan betekenen voor een 6-tal bewoners van het Zeehos/Raamwerk. Bijkomend verzoek was om deze activiteit op zondagmiddag te plannen; dit vanwege het ontbreken van enige vorm van recreatie op zondag. Gevolg is dat as oktober het 12,5 jaar jubileum gevierd wordt. Enkele aantallen: 12,5 jaar x 40 zondagen = 500 bijeenkomsten met 15 spelers en een 8 tal begeleiders gedurende 3 uur per zondag.

Op de “Vrijwilligersmarkt” van 29 augustus (Andreasplein) en bij de “Olympics op maat” afgelopen zaterdag 2 september waren wij vanuit de mindervaliden nadrukkelijk aanwezig met enkele van onze spelers. Zaterdag 9 september zijn wij uitgenodigd om bij ’s Heerenloo in de sporthal op locatie Willem van den Bergh een clinic van 10.00 – 14.00 uur te verzorgen met een terugkomavond op donderdag 14 september van 18.30 – 20.00 uur. Momenteel verkeren we in de gelukkige omstandigheid dat wij ruim in onze begeleiders zitten. De huidige spelersgroep kan daarom uitgebreid worden naar 20 spelers. Mede om deze reden hebben wij onze doelgroep uitgebreid van alleen fysiek naar alle spelers met een beperking. Tafeltennis is vanwege haar laagdrempeligheid (goedkoop, individueel en iedereen kan het) uitermate geschikt voor mensen met een beperking (fysiek en/of psychisch). De TTV Rijnsoever beschikt over een ruime speelzaal met 11 TT-tafels en een scala aan mogelijkheden voor het aanbieden van tafeltennis aangepast aan de beperking. Alles van standaard, spelen tegen een robot tot het schuiftafeltennis (zonder netje) is beschikbaar en is tevens geschikt voor meervoudig beperkten. Ook kan worden gespeeld met een zogeheten show down balletje. Dit balletje maakt geluid en is ontworpen voor spelers met een visuele beperking. Alle voor het spel noodzakelijke zaken worden gratis beschikbaar gesteld. Para tafeltennissers zijn lid van de vereniging (contributie 2017 = 106 euro per jaar) en dus lid van de NTTB (landelijke bond) en zijn welkom op allerlei activiteiten zoals feesten en toernooien. Kom een paar keer vrijblijvend langs; op onze site bij agenda kunt u zien wanneer er gespeeld wordt. De TTV is te vinden achter de tribune van vv Katwijk en is op zondag en overdag op de doordeweekse dagen bereikbaar via het zijhek aan de Tennisparkweg (tegenover ingang KLTV); zie foto.

Voor informatie over Para - tafeltennis kunt u terecht bij Jan Holten: jholten@ziggo.nl. Voor alle overige info (speeldata, start cursussen, overdaggroepen etc.) over de tafeltennisvereniging kunt u terecht op onze site www.ttvrijnsoever.nl.