Bjorn de Klerk behaalt mooie 8e plaats op de Nationale jeugd meerkampen

Afgelopen weekend werden in Panningen de NJM (Nationale jeugd meerkampen) gehouden. Namens TTV Rijnsoever nam Bjorn de Klerk deel aan deze finale. Via een afdelingsfinale en 2 landelijke voorrondes had hij zich hiervoor geplaatst. Dit was zonder meer al een erg knappe prestatie van de 11 jarige speler.

Aan de finale doen per leeftijdscategorie 12 spelers mee en deze wordt gespeeld over twee dagen. Een ware uitputtingsslag voor alle deelnemers, ook gezien de temperatuur die dit weekend erg hoog was. Met opgeheven hoofd begon Bjorn aan zijn eerste wedstrijden.

Hij trof op de eerste dag meteen de lastigste spelers die boven hem waren geplaatst. Samen met coach Esther werden de laatste tactieken doorgesproken en ging hij er vol tegen aan. Het werden 6 hele spannende wedstrijden. Hierin werden zelfs een aantal wedstrijden nipt in vijf games verloren en lagen er zelfs kansen op winst tegen de nummers 1 & 2 geplaatst.

Tijdens deze wedstrijden was het ook erg leuk dat de aandacht van het publiek werd getrokken door vele mooie overspin rally’s. Er waren veel mensen in het publiek, dus voor Bjorn een hele ervaring als deze allemaal voor een mooi punt van hem gingen klappen. Een knappe prestatie ook, want tegen deze jongens was Bjorn nog niet eerder zo dicht bij winst geweest.

De eerste dag werd nog wel afgesloten met een mooie 3-0 overwinning op de nummer 12. De tweede dag lagen er wat meer kansen op winst partijen en deze werden dan ook vol overtuiging gepakt. Achtereenvolgens werden de nummers 11,10 & 9 geplaatst door Bjorn aan de kant gezet. Op de ranglijst staat een aantal van deze jongens nog steeds boven Bjorn geplaatst dus was het mooi dat hij weer van deze jongens wist te winnen.

De laatste twee partijen van de dag wist hij helaas niet in winst om te zetten. Toch resulteerde alles bij elkaar in een goede 8e plaats bij de jongens welpen van Nederland. TTV Rijnsoever en coach Esther zijn erg trots op het behaalde resultaat en feliciteren Bjorn daar dan ook mee.

WhatsApp Image 2017-05-31 at 10.26.58 DSCN3979 DSCN3992 DSCN3989 DSCN3997 DSCN3995 DSCN4000