Nieuwe show down bal voor para tafeltennis

Uitbreiding capaciteit voor opvang en begeleiding tafeltennissers met een beperking

Enkele tafeltennissers hebben onder meer een beperking met het zicht. Speciaal voor hen zijn  tafeltennisballen met daarin kleine kogeltjes aangeschaft. Dit zijn zogeheten show down ballen. Voordelen van deze ballen zijn de felle gele kleur en het geluid dat zij maken zodra zij gaan rollen. Hierdoor wordt het voor spelers met een zichtbeperking makkelijker de bal te spelen.

De nieuwe bal wordt met name gebruikt bij het schuiftafeltennis. Schuiftafeltennis is een vorm van tafeltennis waarbij het netje is weg gelaten en planken aan de zijkanten van de tafeltennistafel zijn bevestigd. Op zondagmiddag wordt van 12.30 – 15.00 uur in de zaal van Tafeltennisvereniging Rijnsoever op Sportpark de Krom getafeltennist door mensen met een beperking. Zij worden hierbij begeleid door vrijwilligers vanuit de vereniging Rijnsoever en vrijwilligers van buiten de vereniging. Eind 2016 is de doelgroep uitgebreid met mensen met een psychische beperking. Gelijk met de uitbreiding van de doelgroep is het aantal begeleiders toegenomen. Met standaard 11 TT-tafels, uitbreiding van de doelgroep en 8-10 begeleiders is voldoende capaciteit vrijgekomen voor nieuwe spelers. Voor informatie over Para (G) - tafeltennis kunt u terecht bij Jan Holten: jholten@ziggo.nl. De zaal is open op ± 40 zondagmiddagen van 12.00 – 15.30 uur; zie agenda op onze site. Onder begeleiding wordt gespeeld van 13.00 – 14.15 uur. Tafeltennis is vanwege haar laagdrempeligheid (goedkoop, individueel en iedereen kan het) uitermate geschikt voor mensen met een beperking, De TTV Rijnsoever beschikt over een scala van mogelijkheden voor het aanbieden van tafeltennis aangepast aan de beperking; alles van standaard tot het schuiftafeltennis. Alle voor het spel noodzakelijke zaken (met uitzondering van T-shirt en binnensportschoenen) worden gratis beschikbaar gesteld. Para tafeltennissers zijn lid van de vereniging (contributie 2017 = 106 euro per jaar of naar rato van het aantal maanden) en dus lid van de NTTB (landelijke bond). Zij zijn welkom op allerlei activiteiten zoals feesten, barbecue en toernooien. Kom een keer vrijblijvend langs. U kunt zonder afspraak 3 x gratis meespelen met of zonder begeleiding vanuit de vereniging. De TTV is te vinden achter de tribune en onder de sponsorhome van vv Katwijk. De zaal  is voor Para sporters bereikbaar via het zijhek aan de Tennisparkweg (tegenover ingang KLTV). De accommodatie van de TTV is ingericht voor rolstoelen met extra brede gangen en deuren, MIVA en lift. Voor info (start cursussen, overdaggroepen etc.) over de tafeltennisvereniging kunt u terecht op onze site www.ttvrijnsoever.nl.