Windvang op bezoek

Tafeltennisles voor De Windvang

Tafeltennisvereniging Rijnsoever biedt de 6 BO scholen in Katwijk Noord (Hoornes) de gelegenheid tafeltennislessen te volgen tijdens lestijd. De lessen worden tegen een kleine tegemoetkoming in de kosten gegeven op Sportpark de Krom. Contact persoon voor deze lessen is Hans van de Pol secretaris@ttvrijnsoever.nl.

Maandag 13 maart zijn met 16 leerlingen in de leeftijd van 10-11 jaar de basisvaardigheden van het tafeltennis doorgenomen. Bij de eerste kennismaking wordt ruim aandacht besteed aan het balgevoel en de hand - oog coördinatie. Hiervoor zijn diverse oefeningen bedacht door deskundigen van de nationale bond NTTB en de veel grotere collega - bonden uit Duitsland en Frankrijk. Na de bal oefeningen worden enkele basisslagen doorgenomen. Na een korte pauze met limonade en iets lekkers werden wedstrijden gespeeld in de vorm van rondje rond de tafel. Moe en met wat zweet gingen de kinderen na een uur terug naar school. De leerlingen werden vanuit school begeleid door 2 leerkrachten A. de Zeeuw en P vd Bent en 3 moeders. De tafeltennislessen worden verzorgd door 2 ervaren trainers/begeleiders aan groepen van maximaal 40 leerlingen. De Windvang biedt basisonderwijs aan voor kinderen van 4 tot en met twaalf jaar met diverse leer- en gedragsvragen.