Afdelingsprijs ledenwerving

Namens de vereniging: van harte gefelcitieerd Esther, Eline en Robbert met deze mooie prestatie!

Geschreven door NTTB afdeling West

Wat is er mooier dan de vruchten van al je inspanningen te kunnen plukken? In tafeltennisland is op dit moment vooral het aantrekken van nieuwe leden de uitdaging en als de vereniging door alle acties veel nieuwe leden krijgt is dat een prachtige beloning voor al het werk.

De Nederlandse Tafeltenisbond beloont jaarlijks in verschillende categorieën de verenigingen met de grootste ledenwinst met een ledenwervingsprijs en heeft daarnaast ook een afdelingsprijs ledenwerving voor de vereniging die het afgelopen jaar op de beste, meest aansprekende wijze succesvol nieuwe leden heeft geworven.

De afdeling West had daarvoor TTV Rijnsoever genomineerd met de volgende onderbouwing:

Hun eigen opmerking voor de afdelingssite zegt eigenlijk alles al: “Elke keer dat je de trap af loopt naar onze accommodatie, is het eerste wat de aandacht trekt de 'ledenteller'. Per jaar houden wordt daar bijgehouden hoeveel nieuwe leden er bij zijn gekomen. meer dan vijfentwintig in 2015 en zelfs meer dan dertig in 2016. Tegen de landelijke trend in weet TTV Rijnsoever substantieel te groeien.”

Vanaf 2015 heeft TTV Rijnsoever de neergaande trend weten om te buigen. Een nieuwe locatie en moderne uitstraling (logo, website, digitale nieuwsbrief) in combinatie met een enthousiaste jonge wervingscommissie zijn de sleutelwoorden. Alle activiteiten zijn op elkaar afgestemd. De kennismakingscursussen worden vooraf gegaan door een scala aan opvallende wervingsactiviteiten (kraampje op de braderie, tafeltennistafels op de boulevard van Katwijk op mooie zomeravonden, clinics op basisscholen) en worden gevolgd door toernooien en andere activiteiten. Potentiele leden krijgen een vast aanspreekpunt. Alles bijeen heeft TTV Rijnsoever hierdoor hard kunnen groeien.

Afgelopen weekend werden tijdens het verenigingscongres de ledenwervingsprijzen uitgereikt en tot ons enorme plezier en trots werd bevestigd wat wij al wisten: dat TTV Rijnsoever op een zodanige wijze zijn ledenwerving heeft uitgevoerd dat het landelijk een voorbeeld is voor andere verenigingen.