Clubkampioenschappen Jeugd

Clubkampioenschappen 4 maart

Geschreven door Jasper Klinkenberg

Ieder jaar worden de Clubkampioenschappen georganiseerd bij TTV Rijnsoever. Ook dit jaar was bijna iedereen er weer bij. Er worden veel spannende wedstrijden gespeeld en voor even zijn we dan geen teamgenoten meer, maar nemen we het tegen elkaar op.

De hoogste poule speelde voor de grote wisselbeker. Er werd hard voor gestreden. Benjamin Haasnoot, Michiel Huigen, Bjorn de Klerk en Jasper Klinkenberg streden uiteindelijk voor de bekers in de kruisfinales. Michiel greep net mis naar de finale, maar behaalde wel een knappe derde plek. Een knappe prestatie van Bjorn en Jasper want zij bereikten de grote finale. De finale werd gewonnen door Jasper Klinkenberg en hij mag zich daar mee voor de derde keer clubkampioen noemen.

In de tweede poule (poule B) werd er ook hard gestreden. In de poule fase werden er lange wedstrijden gespeeld en was het erg spannend. Wesley van der Zwart, Fé Remery, Job van Dijk en Hugo Haasnoot gingen door naar de kruisfinales. Fé bereikte in een spannende kruisfinale de finale tegen Wesley. In die finale won Wesley en werd daarmee eerste. Job speelde voor de derde plek tegen Hugo, won die wedstrijd en werd derde.

In poule C waren de spelers zeer aan elkaar gewaagd. Erg lange rally´s waren hiervan het gevog. In een paar spanende wedstrijden wist Jonathan Haasnoot al zijn wedstrijden te winnen en daarmee eerste te worden. Ook Lisanne Hus deed het erg goed in deze poule en eindigde tweede. Voor Dylan Vooijs was het zijn eerste Clubkampioenschappen maar hij sleepte wel meteen de derde plek binnen een erg knappe prestatie.

Ook voor de spelers in poule D en E waren de clubkampioenschappen voor de meeste de eerste keer. Alle spelers waren goed op elkaar ingesteld en speelde zeer leuke wedstrijden. In poule D nam Eva Koekebakker de eerste plek in beslag door al haar wedstrijden te winnen. Op de tweede plek kwam Arie van der Bent. Derde werd Lynn van der Oever. In poule E was het wederom weer spannend tussen de spelers. Amy Vooijs won in een spannende wedstrijd tegen Sverre waardoor zij eerste werd,  voor Sverre dus een mooie tweede plaats. Derde werd Willen Souverijn die heel goed speelde.

We kijken met zijn allen terug op een leuke en geslaagde dag. Wat veel deelnemers hadden we dit jaar aan de clubkampioenschappen. Alle trainers en coaches zijn dan ook hartstikke trots op iedereen die mee deed. We hopen iedereen dan ook weer te mogen begroeten bij het volgende toernooi. We willen alle prijswinnaars feliciteren met de prijzen en bedanken voor het leuke toernooi.