Toernooien ter afsluiting serie schoollessen

Tafeltennistoernooien ter afsluiting schooltafeltennis

In de afgelopen weken hebben 4 klassen uit het voortgezet onderwijs tafeltennislessen gevolgd in het tafeltenniscomplex op de Krom. Het betreft 90 leerlingen van Visser ’t Hooft, Andreascollege/Pieter Groen en Andreascollege/Rijnmond. In een serie van 2-3 lessen zijn de basis tafeltennisslagen door 2 TT-trainers uitgelegd en door de leerlingen geoefend. Daarnaast werden onderlinge wedstrijdjes en het rondje rond de tafel gespeeld. De laatste les was gereserveerd voor een afsluitend toernooi. Hierin konden de leerlingen het geleerde in de praktijk brengen. Uitslagen toernooien; Andreas/Rijnmond poule 1: 1e Bas en 2e Thijs, poule 2: 1e Jorn en 2e Bahoz, poule 3: 1e Luuk en 2e Virgil – Visser ’t Hooft poule 1: 1e Luc en 2e Ramon, poule 2: 1e Jelle en 2e Jayson, poule 3: 1e Marijn en 2e Luc – Andreas/Pieter Groen (klas A. Vogelaar) poule 1: 1e Wout en 2e Jaco, poule 2: 1e Julia en 2e Floor, poule 3: 1e Seyran en 2e Isa – Andreas/Pieter Groen (klas D. Eshof) poule 1: 1e Stijn en 2e Patrick, poule 2: 1e Stephan en 2e Bas, poule 3: 1e Evy en 2e Lotte, poule 4: 1e Amber en 2e Lisa. In de tussentijd is een nieuwe serie aan 4 klassen uit het VO gestart. De basisscholen in Katwijk Noord (Hoornes) zijn recent per brief benaderd met een gereduceerd aanbod voor het volgen van lessen in onze accommodatie. Deze scholen bevinden zich op loopafstand (1 – 1,5 kilometer) van het sportcomplex de Krom.

De tafeltennisvereniging Rijnsoever verzorgt sinds jaar en dag tafeltennislessen aan leerlingen uit het voortgezet onderwijs en aan leerlingen uit het basisonderwijs. De lessen worden gegeven tijdens schooluren en tegen een tegemoetkoming in de kosten in de tafeltennisaccommodatie op Sportpark de Krom achter de tribune van vv Katwijk; adres de Krom 57 B 2221 KK Katwijk. Lessen kunnen bestaan uit een serie of uit 1 les in de vorm van een clinic. Per les/clinic geldt een maximum van 40 kinderen.

De vereniging beschikt over voldoende tafeltennismaterieel (batjes, balletjes en TT-tafels) zodat de leerlingen enkel hun sportkleding mee hoeven te nemen; s.v.p. geen schoenen met zwarte zolen.

Voor verdere informatie over schoollessen en clinics in onze accommodatie kunt u via mail contact opnemen met onze secretaris Hans van de Pol secretaris@ttvrijnsoever.nl ook te bereiken via

schoolsport@ttvrijnsoever.nl. Interesse in het tafeltennis; zie onze site http://www.ttvrijnsoever.nl.