Kevin Klok loopt stage bij G-tafeltennis

Kevin Klok van Visser ’t Hooft Rijnsburg is gestart met zijn stage bij de Tafeltennisvereniging Rijnsoever op Sportpark de Krom. Stevin is in contact gekomen met de vereniging via de door de TTV verzorgde schoolsport. Zijn taak bestaat uit het begeleiden van spelers met een beperking. Voor de zwaardere categorie bestaat de begeleiding uit het leiden van een wedstrijd en het aanmoedigen en daar waar mogelijk is het ondersteunen van de spelers. Daarnaast assisteert hij bij de opvang van de spelers voor en na het spelen.

Wat houdt G-tafeltennis in. Iedere zondagmiddag van 13.00 – 14.30 uur wordt in de tafeltennishal getafeltennist door een groep van (momenteel) 16 leden met een beperking. Bij de start van het G-tafeltennis in 2005 is een groep bewoners van het Zeehos lid geworden van de vereniging. Een groot deel van deze groep is nog steeds lid. In een later stadium is de groep uitgebreid met spelers met een andere achtergrond. Er wordt gespeeld op diverse niveaus van volledig aan de beperking aangepast tafeltennis (= het schuiftafeltennis) tot tafeltennis zonder aanpassingen. Het G of para tafeltennis wordt mogelijk gemaakt door de inzet van begeleiders vanuit zowel de vereniging als van buitenaf en een financiële bijdrage van de gemeente Katwijk. Daarnaast wordt het mindervalidentafeltennis ondersteund door maatschappelijke stagiaires. Het Vrijwilligers punt (VIP) van het Welzijnskwartier speelt hierbij een cruciale rol. Leerlingen uit het voortgezet helpen in het kader van hun stage bij het begeleiden van het G-tafeltennis. Voor zowel aanmelding voor een stage plek als voor aanmelding als begeleider bij de G-sport kunt u terecht bij Jan Holten mail jholten@ziggo.nl. Aan begeleiders worden geen specifieke eisen gesteld. Heeft u zelf een beperking en heeft u interesse in het spel of wilt u als vrijwilliger een steentje bijdragen; kom dan een keertje vrijblijvend langs in onze zaal aan de Krom 57 B 2221 KK Katwijk. Ingang is te vinden aan de Tennisparkweg. Tafeltennis is een sport die overigens uitstekend kan worden beoefend door mensen die afhankelijk zijn van een rolstoel. Het complex is goed toegankelijk voor rolstoelen. Een keer uitproberen onder begeleiding kan altijd. Voor meer informatie over de vereniging zie onze site: http://www.ttvrijnsoever.nl.