Kai Oudshoorn winnaar eerste schooltoernooi 2016-2017

Afgelopen donderdag 17 november werd de eerste serie tafeltennislessen aan een VO-klas afgesloten met een toernooi. Pieter Groen  klas 1 PCH met 22 leerlingen en onder (tweekoppige) leiding van E. Hengstdijk heeft medio oktober de aftrap gegeven van het schoolsportseizoen 2016/2017. Iedere serie wordt afgesloten met een toernooi, waarin de leerlingen kunnen laten zien wat ze geleerd hebben. Op basis van de prestaties uit de eerste 3 lessen zijn de leerlingen ingedeeld in 5 poules van 4 spelers. In poule 1 werd 1e Kai Oudshoorn, 2Elise Hogewoning, 3e Carlijn van de Boon en 4e Alex van Rijn. Een eervolle vermelding is er voor de eerste plaats in poule 5 van aanstaande moeder E. Hengstdijk. Als afronding werden door de leerlingen naar eigen inzicht poules gevormd. Klassikaal wordt in een serie van 4 lessen aan de leerlingen de basisvaardigheden van het tafeltennis geleerd. In de wintermaanden verzorgt de tafeltennisvereniging Rijnsoever sinds jaar en dag tafeltennislessen aan leerlingen uit het voortgezet onderwijs. De lessen worden tijdens schooluren en tegen een tegemoetkoming in de kosten gegeven in haar accommodatie op Sportpark de Krom achter de tribune van vv Katwijk; adres de Krom 57 B 2221 KK Katwijk. Een groot voordeel voor de leerlingen is dat tafeltennis een binnensport is en dus geen afgelastingen kent. Ongeacht het weer kan er altijd gespeeld worden. Naast het aanleren van basis tafeltennisslagen is voldoende ruimte voor onderlinge wedstrijdjes. De vereniging beschikt over een grote zaal waarin aan groepen tot ± 30 leerlingen les kan worden gegeven.

Voor verdere informatie over de verschillende mogelijkheden die tafeltennisvereniging u te bieden heeft kunt u via mail contact opnemen  met werving@ttvrijnsoever.nl. Voor vragen over ons lesprogramma voor VO-scholen kunt u terecht bij onze secretaris Hans van de Pol secretaris@ttvrijnsoever.nl.

Voor overige informatie zie onze site: http://www.ttvrijnsoever.nl of facebook.com/TtvRijnsoever. Adres zaal: de Krom 57 B 2221 KK Katwijk (achter de tribune van de vv Katwijk); voor scholen bereikbaar via het zijhek aan de Tennisparkweg (tegenover ingang KLTV).