Start schoollessen voortgezet onderwijs schooljaar 2016-2017

Start tafeltennislessen VO-scholen door 1e klas Pieter Groen

Afgelopen donderdag 27 oktober was de aftrap van het tafeltennisseizoen voor klassen uit het voortgezet onderwijs. Als de dagen gaan korten en het weer wisselvalliger wordt is het tijd de gymlessen binnenshuis te plannen. Pieter Groen  klas 1 van “Erica” was met 21 leerlingen de eerste tafeltennis sportklas van schooljaar 2016/2017. Klassikaal wordt in een serie van 4 lessen aan de leerlingen de basisvaardigheden van het tafeltennis geleerd. Enkelen denken al wel een redelijk balletje te kunnen slaan. Aan deze ervarener meestal mannelijke spelers is het wat moelijker de juiste slagen bij te brengen. Opbouw lessen; les 1 balgevoel, forehand contra en backhand contra; les 2 herhalen, serveren, topspin forehand en topspin backhand; les 3 herhalen, backspin forehand en backspin backhand. Deze eerste 3 lessen worden afgesloten met een wedstrijdje en een rondje rond de tafels. Les 4 wordt in beslag genomen door een toernooitje.

In de wintermaanden verzorgt de tafeltennisvereniging Rijnsoever sinds jaar en dag tafeltennislessen aan leerlingen uit het voortgezet onderwijs. De lessen worden tijdens schooluren en tegen een tegemoetkoming in de kosten gegeven in haar accommodatie op Sportpark de Krom achter de tribune van vv Katwijk; adres de Krom 57 B 2221 KK Katwijk. Aan het begin van het schooljaar worden hiervoor afspraken gemaakt met het Andreas College vestiging Pieter Groen, Andreascollege vestiging Rijnmond en met  Visser ’t Hooft. Een groot voordeel voor de leerlingen is dat tafeltennis een binnensport is en dus geen afgelastingen kent. Ongeacht het weer kan er altijd gespeeld worden.

De tafeltennislessen worden tijdens schooltijden gegeven op maandagmiddag, dinsdag, woensdag en donderdagochtend. De lessen worden gegeven door koppels van 2 trainers. Naast het aanleren van basis tafeltennisslagen is voldoende ruimte voor onderlinge wedstrijdjes. In de pauze wordt limonade geschonken. De vereniging beschikt over voldoende tafeltennismaterieel (batjes, balletjes en TT-tafels) zodat de leerlingen enkel hun sportkleding mee hoeven te nemen.

Voor verdere informatie over de verschillende mogelijkheden die tafeltennisvereniging u te bieden heeft kunt u via mail contact opnemen  met werving@ttvrijnsoever.nl. Voor vragen over ons lesprogramma voor VO-scholen kunt u terecht bij onze secretaris Hans van de Pol secretaris@ttvrijnsoever.nl.

Voor overige informatie zie onze site: http://www.ttvrijnsoever.nl of facebook.com/TtvRijnsoever. Adres zaal: de Krom 57 B 2221 KK Katwijk (achter de tribune van de vv Katwijk).  Overdag is de vereniging het best te bereiken via het zijhek aan de Tennisparkweg (tegenover ingang KLTV).