Nieuw: 2e groep G-sporters

Tafeltennisvereniging Rijnsoever start met tafeltennis voor mensen met een psychische beperking

Nieuw 2e groep G-sporters

Naar aanleiding van een verzoek vanuit het Welzijnskwartier om ook voor de mindervaliden iets te organiseren in de Nationale Sportweek (september) kwam het al langer sluimerende idee een 2e groep G-sport voor mensen met een psychische beperking te starten naar boven. Tijdens de barbecue werd na een rondje binnen de vrijwilligers al gauw duidelijk dat het opstarten van een nieuwe groep kon rekenen op voldoende ondersteuning.

Na afstemming met het bestuur is gekozen voor de woensdagavond van 20.00 – 21.30 uur. Aangezien woensdag 21 september in de nationale Sportweek valt is deze avond gekozen als startpunt en kennismakingsbijeenkomst. Tafeltennis is een goedkope sport; contributie voor mindervaliden bedraagt ± 100 euro per jaar. Voor de rest van het jaar vanaf 21 september geldt voor de G-sporters een speciaal aanbod van 20 euro. Noodzakelijke spelmaterialen (batjes etc.) zijn aanwezig en zijn gratis te gebruiken. Binnensportschoenen zijn wel nodig. Dus vanaf 21 september wordt er iedere week gespeeld.

In de komende periode worden de plannen verder uitgebreid. De vereniging wordt hierbij met raad en daad ondersteund door het Welzijnskwartier en de NTTB (Nederlandse Tafeltennisbond).

Voor informatie over G-tafeltennis kunt u terecht bij Jan Holten: jholten@ziggo.nl of op onze site www.ttvrijnsoever.nl. Ook via de kranten en posters wordt u verder geïnformeerd

Barbecue einde seizoen

Voor de 11e keer op rij schoven onze meervoudig lichamelijk mindervalide tafeltennissers aan bij de jaarlijkse barbecue. Deze barbecue wordt jaarlijks aan het eind van het seizoen georganiseerd voor onze vrijwilligers en onze mindervalide spelers.

Iedere (± 40 keer per jaar) zondagmiddag van 13.00 – 14.30 wordt onder begeleiding in onze zaal getafeltennist door een groep rolstoelgebruikers van het Zeehos. Er wordt gespeeld op diverse niveaus van volledig aan de handicap aangepast tafeltennis (= het schuiftafeltennis) tot tafeltennis zonder aanpassingen. Vanaf 12.00 uur worden de spelers ontvangen met koffie, thee en koek en na het spelen wordt onder het genot van fris, bier en chips nog wat nagepraat.

Zomeropenstelling

In de maanden juli en augustus is de zaal ook voor niet leden (gratis) geopend op maandag-, dinsdag- en vrijdagavond van 20.00 – 22.00 uur. Batjes en balletjes zijn aanwezig.

Adres zaal: de Krom 57B 2221 KK Katwijk onder de tribune van vv Katwijk.

Overige info

Iedere (geen zomerstop ed.) maandag – en vrijdagmorgen van 10.00 – 12.00 uur en donderdagmiddag 14.00 – 16.00 uur spelen onze 50+ leden. Wees vrij om een paar keer gratis mee te spelen. Batjes en balletjes zijn aanwezig; binnensportschoenen zijn wel noodzakelijk. Voor verdere vragen over de 50+ kunt u terecht bij seniorencommissie@ttvrijnsoever.nl of telefonisch bij Huig van Duijvenvoorde  0655760586.

Cursus jeugd start 17 september (8 lessen op zaterdagmorgen van 09.30 – 11.00 uur; kosten 20 euro) en cursus senioren start 19 september (8 lessen op maandagavond van 20.00 – 21.00 uur; kosten 20 euro); opgave via werving@ttvrijnsoever.nl.