TTV Rijnsoever laat zich zien op Zwijndrechtse Kampioenschappen

Maar liefst drie bekers wisten de spelers van TTV Rijnsoever mee te nemen uit Zwijndrecht. Tijdens de wedstrijden in de zaal van Shot'65 werd het al opgemerkt door andere spelers: er is veel blauw in de zaal. Dat klopte, want met een mooie groep van elf spelers werd op zaterdag 21 mei meegedaan aan dit leuke toernooi voor senioren. Een aantal weken geleden waren Corine en Robbert alvast op verkenning geweest tijdens het jeugdtoernooi en ook nu weer waren zij van de partij.

Onvermijdelijk was natuurlijk dat er spelers van Rijnsoever - waarvan er 8 in dezelfde klasse uitkwamen - tegen elkaar moesten uitkomen. Vaak wordt zo'n wedstrijd gelijk aan het begin gespeeld om te voorkomen dat een dergelijke wedstrijd verderop nog van invloed is op de standen. Jasper en Ellen, lang teamgenoten van elkaar geweest bij de jeugd, beten de spits af. Ellen kwam uiteindelijk als winnaar uit de bus. Ook Matthijs en Eline troffen elkaar en in een spannende wedstrijd trok Matthijs aan het langste eind. Gelukkig was de sfeer na deze wedstrijden nog net zo goed als daarvoor. Het was namelijk echt heel gezellig!

Corine speelde naar eigen zeggen het toernooi van haar leven en wist bij de beste twee in haar poule te eindigen. Hiermee mocht ze doorstromen naar de hoofdronde van het toernooi, dat vanaf dan werd gespeeld volgens de knock-out methode: één partij verliezen en je ligt eruit. Ondanks de spanning won Corine in de kwartfinale van een speler met een snelle en lastige service. In de halve finale gaf ze haar tegenstander zeer veel weerstand, maar moest de hem toch feliciteren met een nipte 3-2 overwinning. Uiteindelijk herpakte Corine zich weer in de strijd om de derde plaats en versloeg ze haar tegenstander overtuigend: 3-1.

Kira had een wat minder gelukkige dag. In de poulefase had ze het erg lastig, en haar tafeltennistas zat ook nog eens onder de chocomel die was gaan lekken. Gelukkig wisten Chris en Casper haar weer wat op te vrolijken. Ondertussen was ook Johan begonnen aan zijn toernooi. Hij mocht pas 's middags van start. Ondanks de zeer hooggeplaatste spelers in zijn poule wist hij mooi spel neer te zetten. Helaas was het niet genoeg om naar de hoofdronde door te stromen. In de knock-out fase wist hij zijn eerste partij te winnen, maar moest Johan het vervolgens afleggen tegen 'Goliath', een boom van een tegenstander met een volle baard en armen en benen vol tatoeages.

Toen alle wedstrijden waren gespeeld bleven er, zoals eerder gezegd, dus drie prijswinnaars over: Corine pakte de derde plaats in de hoofdronde, Jasper werd eerste in dezelfde hoofdronde en Matthijs wist de eerste prijs te bemachtigen in de troostronde. Het bewijst vindt u hieronder!

P1080614 (Large)

P1080484 (Large)