Krachtmeting bij open Zwijndrechtse Kampioenschappen

Na afloop van de competitie in het voorjaarsseizoen worden er traditiegetrouw een aantal jeugdtoernooien afgewerkt in de regio. Deelname aan deze toernooien is niet alleen leuk, maar is ook goed voor het op peil houden van je spel en het opdoen van extra wedstrijdervaring. Zeven jeugdspelers van TTV Rijnsoever kwamen afgelopen zaterdag 7 mei uit op de Open Zwijndrachtse Kampioenschappen bij Shot'65.

Onder begeleiding van Marianne, Corine en Robbert werd hard gestreden om een hoge klassering bij dit leuke jeugdtoernooi. Iedereen heeft het uiterste gegeven en ging - ondanks toenemende vermoeidheid en de warmte in de zaal - steeds beter spelen! In de voorroondes werd gestreden om een ticket in het hoofdtoernooi. Hiervoor moest je eindigen bij de beste 3 in de poule.

Quintijn slaagde hier knap in en eindigde op een derde plaast in zijn poule. Telkens wist hij zich goed aan te passen op het spel van de tegenstander en vaak een achterstand nog om te buigen in een overwinning. Ook Anne plaatste zich zeer overtuigend voor het hoofdtoernooi. Ze won al haar poulewedstrijden en eindigde daarmee eerste.

Paul kwam wat laat op stoom, maar pakte de laaste wedstrijd in de poule alsnog knap. Ook Brian had wat moeite in de poulefase. Beide spelers lieten wel zien over een dodelijke forehand te beschikken waar ze veel punten mee scoorden! Uiteindelijk kwalificieerden zij voor de troostronde. Benjamin en Matthijs moesten ook opboksen tegen iets betere tegenstanders, maar wisten met slim spel en een grote vastheid toch veel punten binnen te slepen. Helaas was ook dit niet voldoende om de hoofdronde te bereiken. Jasper tenslotte moest vol aan de bak in een poule met zowel getalenteerde als ervaren spelers. Ondanks het gedegen spel en een goed lopende forehand topspin wist hij slechts twee wedstrijden te winnen. Toch was hij naar eigen zeggen tevreden met het resultaat.

De vervolgrondes liepen snel: er werd gespeeld volgens een afvalsysteem. Verlies van de wedstrijd betekent uitschakeling in het toernooi. Anne kreeg een gelijkwaardige tegenstander en kwam zeer knap terug van een achterstand, maar sneuvelde toch in de kwartfinales met minimaal verschil. Alleen Brian wist zich vervolgens te plaatsen voor de halve finales, waarin hij een heuse thriller afwerkte en het 'hard tegen hard' ging. De wedstrijd werd beslist in de vijfde set, in het voordeel van Brian. In de finale was de tegenstander nog een maatje te groot, waardoor de tweede plaats behaald werd.

Brian, gefeliciteerd met je mooie beker!

Onderweg naar huis werd er nog een last-minute pit-stop ingepland. Geen plaspauze, maar een lekker ijsje bij de MacDonald's! Want daar had iedereen wel zin in na een lange en vooral warme dag in de tafeltennisaccommodatie.