Jeugdteam kampioen bij Tafeltennisvereniging Rijnsoever

Het was weer een spannende week bij Tafeltennisvereniging Rijnsoever. Voor sommige teams was het vandaag alweer de laatste speelweek dus de laatste kans om nog zoveel mogelijk puntjes bij elkaar te sprokkelen.
Twee Rijnsoever jeugdteams maken kans op het felbegeerde kampioenschap.
De zaal was gezellig gevuld met spelende jeugd, maar ook met fanatieke toeschouwers en ouders.

Een van de teams die afgelopen zaterdag hun laatste speeldag hadden is team 1. Zij speelden een spannende wedstrijd die eindigde een overtuigende 7-3 winst tegen Taverzo. Nathan van Klaveren, Anne van Duijvenbode en Ellen van Duijvenbode wisten heel knap allemaal twee punten te pakken.

Team 2 speelde tegen de koploper uit hun poule. Zij maakten het hun tegenstanders zeer lastig, maar Taverzo behaalde met een 6-4 winst uiteindelijk toch het kampioenschap binnen.
Robert ten Haken wist echter wel van de kopman te winnen. Uiteindelijk won Robert twee wedstrijden. Ook Wesley van der Zwart won er twee. Job van Dijk wist er helaas geen te winnen.

Voor het derde team van Rijnsoever was het een spannende dag. Zij hadden namelijk kampioenskansen! Er waren vier punten nodig om het kampioenschap binnen te slepen. Er lag veel druk op de spelers. De kunst is dan om rustig te blijven, maar toch lekker fel te spelen om de benodigde punten te scoren. Niels de Klerk en Jasper Rombach wisten beide twee wedstrijden te winnen. Benjamin Haasnoot won één wedstrijd. Er werden dus uiteindelijk vijf punten gescoord en Niels, Jasper en Benjamin mogen zichzelf de kampioenen van hun poule noemen! Gefeliciteerd!

Voor team 4 was het de laatste wedstrijd van het seizoen. Ze sloten het seizoen met 7-3 winst af. Paul Hoek wist ze alle drie te winnen. Matthijs Kralt won er twee en Lisanne Hus won er één.

Team 5 speelde wedstrijden waarbij de scores erg gelijk opliepen. Dit leidde tot de nodige spanningen. Uiteindelijke verloor het team helaas met 6-4. Bjorn de Klerk en Lucas van Duijn wonnen beide één wedstrijd. Michiel Huigen wist er heel knap nog twee te winnen.

Team 7 is er zaterdag in geslaagd om een 9-1 winst binnen te slepen en is daardoor weer een grote stap dichter bij het kampioenschap. Hugo Haasnoot en Quintijn Hogendijk wisten al hun partijen te winnen. Frank Drop won ook twee wedstrijden. Zaterdag 30 april spelen zij hun laatste wedstrijd en dan zal bepaald worden of ook zij het kampioenschap mogen vieren. Ze moeten dan vier punten scoren om kampioen te worden.