Jan Holten krijgt warm afscheid na aftreden als bestuurslid

Op zaterdag 2 april vond het afscheid van Jan Holten als bestuurslid van onze vereniging plaats. Jan is vele jaren bestuurslid geweest. Normaal gesproken gebeurt dat afscheid op de Algemene Ledenvergadering. Maar de volgende vergadering is nog erg ver weg. Gegeven de staat van dienst van Jan vond het huidige bestuur dat niet gepast. Dus werd een “verrassings-afscheid” georganiseerd tijdens een wedstrijd van Heren 1.

Wat bleek; het was echt geheim gebleven en een volslagen verrassing voor Jan. Wel vond hij het opvallend dat ook zijn vrouw binnen kwam vallen in de kantine van de tafeltennisvereniging. Maar er ging nog geen lichtje branden. Alle leden (exclusief Jan) hadden vooraf een email gehad met de aankondiging van dit afscheid. Het was gezellig druk in de kantine. Voorzitter Ed Bruinen kon tijdens zijn speech een heeeeeele lange lijst met activiteiten noemen die Jan voor de vereniging heeft gedaan. Jan heeft zo’n beetje alle rollen vervuld, behalve die van voorzitter. Hoewel, eigenlijk is Jan ook een beetje de informele voorzitter. Als Jan aan de bar bromt dat iets goed is, dan gebeurt het meestal ook. En als hij het niets vindt, dan verdwijnen ideeën net zo makkelijk weer via de achterdeur. Kortom, heel veel invloed. En dat is maar goed ook, want Jan heeft in zijn bedoelingen de vereniging altijd hoog in het vaandel staan.

Het was nog een hele toer om een goed moment te vinden om de wedstrijd van Heren 1 stil te leggen voor het afscheid. We hadden vooraf gedacht om dat na de dubbel te doen. Echter, net op dat moment stond Gerard van Duijn op de tafel ernaast de sterren van de hemel te spelen. En dat wilde het bestuur niet onderbreken. Spoedoverleg leidde tot de afspraak dat Heren 1 de wedstrijd geheel stil zou leggen, in afwachting van het einde van de partij op de tafel ernaast. De toeschouwers in de kantine, inclusief Jan Holten, hebben 10 minuten naar een lege tafel zitten kijken. Al witte-wijn-drinkend had Jan nog steeds niet door dat er iets aanstaande was. Totdat de voorzitter het woord vroeg en iedereen zich in de kantine verzamelde.

De kern van de boodschap van de voorzitter was wel zo’n beetje dat er eigenlijk een standbeeld voor Jan voor het combigebouw zou moeten staan. Er is een beperkt groepje leden binnen de vereniging dat jarenlang als motor heeft gefungeerd (en nog steeds). Jan is er daar 1 van. Jan kreeg een wijnkistje als blijk van waardering. Voorzitter Ed Bruinen benadrukte dat Jan alleen zoveel uren in de vereniging kan steken door de steun van zijn vrouw Joke. Als blijk van waardering kreeg Joke ook een wijnkistje uit handen van de voorzitter. Al met al een passend afscheid van Jan als bestuurslid.

In zijn nawoord benadrukte Jan dat hij uiteraard al zijn activiteiten die hij momenteel doet voor de vereniging voortzet, maar dat hij nu even afstand neemt van de bestuurstaken. Met andere woorden, Jan blijft grotendeels op zijn post! Het bestuur en de rest van de vereniging is daar heeeeeeel blij mee. Jan, nogmaals BEDANKT !!

P1080048 (Medium)
Jan wordt toegesproken door de voorzitter Ed Bruinen

P1080062 (Medium)
Ook Joke, de vrouw van Jan, wordt niet vergeten