Tafeltennistoernooi Andreascollege

Sara Dijkland onbetwist winnaar tafeltennistoernooi Andreascollege vestiging Pieter Groen

Afgelopen week was alweer de laatste tafeltennisles aan leerlingen uit het VO in het schooljaar 2015/2016. Traditiegetrouw werd de serie van 4 tafeltennistrainingen afgesloten met een toernooi. Hiervoor werd de groep onder de bezielende leiding van de heer Richard Verloop naar sterkte onderverdeeld in 4 poules. De  poule indeling naar sterkte werd bepaald door de wedstrijdjes (de sterkste tafel) na afloop van de vorige lessen.

Uitslagen poule 4: 1e Liza van Dam en 2e Sanne Brussee; poule 3: Lynn de Ruyter en 2e Lieke Dijkhuizen; poule 2: 1e Sven en 2e.Mike.

Poule 1 was ongemeen spannend. Na afloop van de wedstrijden in hun poule bleek dat Bas Keizer en Sanne Dijkland gelijk waren geëindigd. Na een bloedstollende finale bleek Sanne toch de meerdere en werd Bas 2e in de 1e poule.

Prijswinnaars ontvingen een kleine attentie; Sanne werd vereerd met een beker.

Standaard geven de TT-trainers aan het begin van een serie lessen aan dat dames in de tafeltennissport niet onder hoeven te doen voor mannen. Vaak zal de souplesse en inzicht in het spel van de vrouw het winnen van de kracht en de tactiek van de man.  Kreten als bij het mannenvoetbal “jullie lijken wel een stelletje vrouwen” en bij het vrouwentennis “de vrouwen zijn niets zonder de prestaties van de mannen” zal je daarom bij de tafeltennis nooit tegenkomen. Wellicht zal ook de sport op een keer emanciperen; alternatief is dat alle vrouwen gaan tafeltennissen.

Meer weten over de tafeltennisvereniging; zie onze site http://www.ttvrijnsoever.nl/. Direct een paar keer vrijblijvend gratis mee spelen kan voor de jeugd op maandagavond van 19.00 – 20.00 uur en voor de senioren (16 – 80+) op maandagavond 20.00 – 21.00 uur. Overdag kunt u terecht bij onze 50+ op maandag en vrijdagmorgen van 10.00 – 12.00 uur en op donderdag van 14.00 – 16.00 uur.