Tafeltennisjeugd bepaalt onderlinge sterkte tijdens Clubkampioenschappen

Katwijk, 19 maart 2016

Een competitievrije week betekent vaak niet dat je achterover kunt leunen: op zaterdag 19 maart moest de jeugd van Tafeltennisvereniging Rijnsoever aantreden voor het spelen van de jaarlijkse clubkampioenschappen. Al voordat de kennismakingscursus – een belangrijke wervingsactiviteit voor Katwijkse jeugd – was geëindigd, stonden de eerste spelers al warm te slaan in de zaal op Sportpark de Krom. Met maar liefst 22 deelnemers beloofde het een mooie en sportieve dag te worden.

Op basis van leeftijd en sterkte werden de deelnemers in een poule ingedeeld. Op het spel stond niet alleen de eer (niemand wil natuurlijk van zijn eigen teamgenoot verliezen), maar ook één van de mooie bekers. Ouders keken vanaf de kant toe hoe hun kinderen tot het uiterste gingen om de belangrijkste punten binnen te slepen.

Bij de pupillen werd begonnen met het spelen van twee vierkampen, waaarna de nummers één en twee van beide poules tegen elkaar uitkwamen in de strijd om de podiumplaatsen. Jonathan Haasnoot greep in een spannende vijfsetter tegen Brian v.d. Nagel net naast de derde plaats. Tweede in deze poule werd Hugo Haasnoot en de winst ging naar de 10 jaar oude Bjorn de Klerk.

De welpen speelden in een zevenkamp. Slechts weinig wedstrijden gingen echt gelijk op, maar de wedstrijd tussen Michiel Huigen en Niels de Klerk werd een kraker. Niels kon toch de winst naar zich toetrekken en stevende – mede daardoor af op een knappe eerste plaats. Michiel volgde met één winstpartij minder en uiteindelijk werd Quintijn Hoogendijk netjes derde.

In de hoogste categorie speelden de meest ervaren jeugd om de eerste plaats, en daarmee om de grote wisselbokaal. De titel ‘clubkampioen’ verdien je niet zomaar, en een constant spel tegen alle tegenstanders is essentieel. Matthijs Kralt werd uiteindelijk derde en moest in Nathan van Klaveren de meerdere erkennen. Ongeslagen bleef Jasper Klinkenberg – hij stond zelfs geen game af aan zijn tegenstanders. Hiermee mag hij zich voor de tweede maal op rij het beste jeugdlid van de vereniging noemen. Jasper en ook alle andere prijswinnaars: gefeliciteerd!