Recordpoging op Wereld Tafeltennis Dag succesvol

Donderdag 6 april 2017 was het World Table Tennis Day. Verenigingen van over de hele wereld organiseerden leuke activiteiten om juist op deze dag nog meer aandacht te vragen voor de tafeltennis sport. Natuurlijk wilden wij als TTV Rijnsoever ook een leuk evenement organiseren om de tafeltennissport in het zonnetje te zetten.

In het centrum van Katwijk werden twee grote tafeltennistafels en twee midi-tafeltennistafels opgesteld. Iedereen was welkom om gezellig een balletje te slaan of om elkaar uit te dagen voor een spannend potje. Voorbijgangers kregen allemaal een batje om mee te spelen en ook veel jeugd van Rijnsoever was na de training naar het centrum gekomen om het evenement bij te wonen.

Om 19:30 uur werd iedereen rond de tafel verzameld. Want naast het vrijblijvend tafeltennissen was het doel van de avond om een recordpoging te doen om met de meeste mensen rond-de-tafel te spelen.  Het wereldrecord van maar liefst 139 deelnemers werd helaas niet verbroken, maar met een groep van 50 deelnemers is er zeker een nationaal record neergezet. Heel gaaf! :)

Het was gezellig, mensen hadden lol en jeugdleden konden laten zien wat ze hebben geleerd in de training. Daarnaast is de actie van Rijnsoever niet onopgemerkt gebleven bij de bond. De NTTB schreef een winactie uit voor 'leukste activiteit in Nederland' op Wereld Tafeltennis Dag en met deze actie zijn we door de NTTB als winnaar uitgeroepen! Ontzettend leuk!
Volgend jaar doen we zeker weer mee met een actie op Wereld Tafeltennis Dag. En waarom we dat doen? Esther Janssen heeft het mooi voor ons verwoord:
"We hebben dit georganiseerd om iedereen te laten zien dat je met tafeltennis (zoals rond-de-tafel) weinig nodig hebt om veel lol met elkaar te maken. We hopen daardoor natuurlijk meer mensen aan te trekken voor onze leuke sport!"

Ben jij er volgend jaar ook (weer) bij?! :)