Rijnsoever genomineerd voor ledenwerfprijs NTTB

Op zaterdag 4 maart 2017 vindt het verenigingscongres "Tafeltennis beweegt!" plaats in het Landstede Sportcentrum in Zwolle. Dit is een belangrijk onderdeel van de campagne van de NTTB om aandacht te vragen voor de veranderingen in de maatschappij en dus ook de veranderingen die de sport moet doormaken om aantrekkelijk te blijven.

Tijdens dit congres wordt ook een ledenwerfprijs uitgereikt, en TTV Rijnsoever is genomineerd namens de afdeling West! Hieronder de toelichting op de nominatie:

Hun eigen opmerking voor de afdelingssite zegt eigenlijk alles al: “Elke keer dat je de trap af loopt naar onze accommodatie, is het eerste wat de aandacht trekt de 'ledenteller'. Per jaar houden wordt daar bijgehouden hoeveel nieuwe leden er bij zijn gekomen. meer dan vijfentwintig in 2015 en zelfs meer dan dertig in 2016. Tegen de landelijke trend in weet TTV Rijnsoever substantieel te groeien.”

Vanaf 2015 heeft TTV Rijnsoever de neergaande trend weten om te buigen. Een nieuwe locatie en moderne uitstraling (logo, website, digitale nieuwsbrief) in combinatie met een enthousiaste jonge wervingscommissie zijn de sleutelwoorden. Alle activiteiten zijn op elkaar afgestemd. De kennismakingscursussen worden vooraf gegaan door een scala aan opvallende wervingsactiviteiten (kraampje op de braderie, tafeltennistafels op de boulevard van Katwijk op mooie zomeravonden, clinics op basisscholen) en worden gevolgd door toernooien en andere activiteiten. Potentiele leden krijgen een vast aanspreekpunt. Alles bijeen heeft TTV Rijnsoever hierdoor hard kunnen groeien.