Kindertafeltennisfeest 2016

Op 27, 28 en 29 december 2016 kwamen er tientallen basisschoolkinderen over de vloer bij TTV Rijnsoever voor het kindertafeltennisfeest van 2016.
27 december vonden de voorrondes voor groep 5 en 6 plaats, 28 december vonden de voorrondes voor groep 7 en 8 plaats en 29 december was er een gezamenlijke finaledag.

Tijdens het kindertafeltennisfeest spelen basisschoolleerlingen een toernooi tegen kinderen uit hun eigen klas of tegen kinderen van een andere school. Zij kunnen zich hier via school in samenwerking met Factor Welzijn voor opgeven.
Opvallend dit jaar was dat we veel inschrijvingen kregen via ouders van onze eigen jeugdleden. Zij waren zo enthousiast over de vereniging dat vriendjes en vriendinnetjes van hun kinderen allemaal werden uitgenodigd om mee te doen. Hartstikke leuk om te zien!

De eerste dag was erg druk bezet. De hele zaal stond vol met kinderen uit groep 5 en groep 6. Eigen jeugdleden van TTV Rijnsoever zaten elk bij een tafel om de scores bij te houden en om de kinderen uit groep 5 en 6 te begeleiden bij het spelen van hun wedstrijdje. Alle spelers waren enorm enthousiast en fanatiek. Het was een gezellige boel. De opkomst bij groep 7 en 8 was iets minder maar desalniettemin werd er fel gestreden voor een plekje in de finale. De een was nog fanatieker dan de ander. Met trots kwamen kinderen soms vertellen dat ze een partijtje hadden gewonnen.

Vol zenuwen en spanning kwamen de finalisten zich uiteindelijk melden voor de finaledag op donderdag 29 december. De bekers voor de winnaars waren al mooi opgesteld op de welkomsttafel zodat iedereen nog even goed kon zien waarvoor gestreden zou worden in de finale. Vol fanatisme speelde iedereen zijn potjes in de finale. Uiteindelijk zijn er in elke groep drie winnaars vandoor gegaan met de felbegeerde bekers. Ook voor de nummer vier was er nog een mooie medaille. Nog even met z’n allen op de foto, en we kunnen weer terug kijken op een mooi, succesvol kindertafeltennisfeest.

Winnaars:

Groep 5                        Groep 6                          Groep 7 en 8