Clinics Visser het Hooft

Dinsdag 20 december was Visser ’t Hooft op bezoek bij de tafeltennis. Van 8.30 – 13.45 werden clinics verzorgd voor 3 groepen leerlingen uit de bovenbouw; dit alles onder het toeziend oog van mw M Swanenburg. Voor de 3 groepen van in totaal ± 90 leerlingen werd door 2 tafeltennistrainers een clinic verzorgd. De clinic was opgedeeld in meerdere delen. 1e deel bestond uit trainen van balvaardigheid, 2e deel uit oefenen basisslagen en het 3e deel het bekende rondje rond te tafel. Na een korte pauze met limo halverwege de clinic werd als laatste een toernooi gespeeld. De indeling in 5 poules per groep naar sterkte werd bepaald door het afvalsysteem uit het rondje rond de tafel. Uitslag groep 1 poule 1: 1e plaats Cedric Khoe, 2e plaats Justin van Leeuwen en 3e plaats Guido van Duijvenvoorde. Uitslag groep 2 poule 1: Joey Wesseling, 2e plaats Daan Hassing en 3e plaats Liam Freke. Uitslag groep 3 poule 1: 1e plaats Lars Wietsma, 2e plaats Dennis Souverijn en 3e plaats Aron Vlieland.

In de wintermaanden verzorgt de tafeltennisvereniging Rijnsoever sinds jaar en dag tafeltennislessen aan leerlingen uit het voortgezet onderwijs. De lessen worden tijdens schooluren en tegen een tegemoetkoming in de kosten gegeven in haar accommodatie op Sportpark de Krom achter de tribune van vv Katwijk; adres de Krom 57 B 2221 KK Katwijk. Ook verzorgt de vereniging clinics aan schoolklassen en indien gewenst meerdere clinics aan meerdere schoolklassen achter elkaar. Deze clinics worden afgestemd op de leeftijd van de leerlingen en bestaan doorgaans uit een 1e helft techniek en een 2e deel uit een toernooi.

De tafeltennislessen en clinics kunnen tijdens schooltijden gegeven worden op maandagmiddag, dinsdag, woensdag en donderdagochtend. De lessen worden gegeven door in principe koppels van 2 trainers. De vereniging beschikt over voldoende tafeltennismaterieel (batjes, balletjes en TT-tafels) zodat de leerlingen enkel hun sportkleding mee hoeven te nemen; s.v.p. geen schoenen met zwarte zolen. Een clinic en/of tafeltennisles kan gegeven worden aan maximaal 40 leerlingen gelijker tijd.

Voor verdere informatie over schoollessen en clinics aan leerlingen uit het VO kunt u via mail contact opnemen met onze secretaris Hans van de Pol secretaris@ttvrijnsoever.nl.

Interesse in het tafeltennis; zie op onze site onder meer ons aanbod voor tafeltennis overdag (50+) en onze mogelijkheden voor mensen met een beperking. Ook voor alle overige informatie zie onze site: http://www.ttvrijnsoever.nl of facebook.com/TtvRijnsoever. Adres zaal: de Krom 57 B 2221 KK Katwijk (achter de tribune van de vv Katwijk).  Overdag (50+, scholen en mensen met een beperking)  is de vereniging het best te bereiken via het zijhek aan de Tennisparkweg (tegenover ingang KLTV).